۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
«داراز»؛ بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک در پاکستان| تبدیل بازار آنلاین به دانشگاهی برای کارآفرینان
بازار گزارش داد؛

«داراز»؛ بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک در پاکستان| تبدیل بازار آنلاین به دانشگاهی برای کارآفرینان

فروشگاه اینترنتی «داراز» پاکستان، با ایجاد بیش از ۵۰ هزار فرصت شغلی و آموزش هر ماه پنج هزار فروشنده جدید در دانشگاههای این پلتفرم تجارت الکترونیک، به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در منطقه آسیای جنوبی شناخته شده است.

بازار؛ گروه بین الملل: در سالهای اخیر، تغییرات شگرفی در روابط اقتصادی و مبادلات تجاری میان افراد، شرکت ها و دولت ها ایجاد شده به طوری که بهره گیری از سیستم های الکترونیکی و تجارت الکترونیک عرصه جدیدی را به دلیل سرعت، کارایی، کاهش هزینه ها و بهره برداری از فرصت ها، در رقابت میان آن ها گشوده است. 

خرید آنلاین مزایای زیادی نسبت به خرید در مغازه ها دارد که مصرف کننده می تواند علاوه بر بهره مندی از کالاهای متنوع، به آسانی قیمتها را با یکدیگر مقایسه کرده و از نظر دیگر مصرف کنندگان نیز مطلع شود. با تعداد بی شماری از افراد در سراسر جهان که روزانه از طریق اینترنت خرید می کنند، تجارت خالص بدون نشانه های کند شدن رونق می یابد. شبکه جهانی وب به مکانی تبدیل شده است که همه می توانند از یک تجربه خرید زیبا استفاده کنند.

در میان کشورهای منطقه جنوب آسیا، از سالهای گذشته، پول نقد در پاکستان نقش مهمی را در تجارت ایفا کرده و به دلیل سهم کم کیف‌پول‌های دیجیتالی و کارت‌های اعتباری، حتی در طول سه سال گذشته، ۹۵ درصد مبادلات مالی به صورت نقدی صورت گرفته است. اما در سال ۲۰۱۷، کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کردند که تا سال ۲۰۲۱، ارزش بازار تجارت الکترونیک این کشور به بیش از یک میلیارد دلار خواهد رسید، زیرا کارآفرینان پاکستانی در بخش خصوصی، سازوکار و ساختارهای مدرنی  را در جهت جذب مشتری طراحی کردند که موفقیت در این زمینه را تضمین می کرد.

این موضوع نشان می دهد که کارآفرینان تصمیم گرفتند که بازار آنلاین را بیش از گذشته در کشور فعال سازند تا مصرف کنندگان و فروشندگان ارتباط راحتتر و سریعتری با توجه به پیشبرد تجارت الکترونیک در جهان با یکدیگر برقرار سازند و  یک فرد می تواند از تحویل رایگان ، تخفیف و خرید مقایسه بهره مند شود تا بداند بهترین محصول را با بهترین هزینه دریافت می کند.

بر همین اساس، علی‌بابا، غول تجارت الکترونیک در دنیا دو سال پیش با خرید این پلتفرم تجارت الکترونیک از راکت اینترنت، تصمیم گرفت که به رشد سریع‌تر کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در پاکستان کمک کند و محصولات و خدمات پاکستانی بیشتر از گذشته به بازارهای بین‌المللی ورود پیدا کنند، زیرا برخلاف تصور عموم، پاکستان در زمینه مراکز خرید و صنعت خرده‌فروشی آنقدر پیشرفت کرده که از این کشور به‌عنوان غول نوپای صنعت پرسود دنیا نام برده می‌شود. بنابراین، برای زندگی آسان تر در شهرهای این کشور، شهروندان به یک سری اپلیکیشن به صورت روتین نیاز دارند تا بتوانند زندگی خود را به سریع‌ ترین حالت ممکن مدیریت کنند.

در میان پلتفرم های تجارت الکترونیک قدیمی تر در پاکستان، فروشگاه آنلاین «داراز» Daraz، با آدرس www.daraz.pk به عنوان بازار پیشرو در تجارت آنلاین برای کالاهای مصرفی از جمله پوشاک، وسایل صوتی و تصویری، لوازم خانگی، دکوراسیون، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات خواربار و سوپر مارکت، در سال ۲۰۱۲ به عنوان یک بازار تجارت آنلاین تجارت الکترونیکی مد در پاکستان توسط «مونیب مایر» و «فاریس شاه» با سرمایه گذاری شرکت راکت اینترنت Rocket Internet تاسیس شد که در حال حاضر بیورک میکللسون مدیر عامل فعلی آن است.

Rocket Internet SE یک شرکت اینترنتی اروپایی است که در مدل های مختلفی از مشاغل خرده فروشی اینترنتی شرکت های نوپایی ایجاد کرده و صاحب سهام است.

این فروشگاه آنلاین، در طول سالهای گذشته چندان فعالیتی در پاکستان نداشت، اما امروزه با هدف افزایش ارتباط میان فروشندگان و کارآفرینان با مصرف کنندگان در سراسر کشور از طریق خدمات نوین و نوآورانه ای که به منظور ایجاد راحتی طراحی شده، مشغول به کار است و از سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به منظور توسعه زیرساخت های بیشتر در زیربناهای این فروشگاه آنلاین اقدام کرده است.

همچنین، در حال حاضر، فروشگاه آنلاین داراز در این کشور، با بیش از دو میلیون کاربر اپلیکیشن آن به طور روزانه، دسترسی سریع و آسان به ۱۰ میلیون محصول در بیش از ۱۰۰ دسته را فراهم می کند.

فروشگاه آنلاین داراز در این کشور، با بیش از دو میلیون کاربر اپلیکیشن آن به طور روزانه، دسترسی سریع و آسان به ۱۰ میلیون محصول در بیش از ۱۰۰ دسته را فراهم می کند

علاوه بر آن، بیش از یک میلیون بسته در هر ماه سفارش این پلتفرم است که از این طریق بیش از ۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده در حالی که بیش از ۲۰ هزار فروشنده آموزش دیده و هر ماه پنج هزار فروشنده جدید نیز در دانشگاههای جدید مشغول به کسب آموزش هستند، زیرا از نظر مدیرعامل این فروشگاه، ارائه آموزش به فروشندگان و کارفرمایان محلی در بهترین شیوه برای برقراری ارتباط با مشتریان یک نیاز ضروری است و داراز پاکستان به عنوان یک دانشگاه برای کارآفرینان در این زمینه شناخته می شود.

  ارائه آموزش به فروشندگان و کارفرمایان محلی در بهترین شیوه برای برقراری ارتباط با مشتریان یک نیاز ضروری است و داراز پاکستان به عنوان یک دانشگاه برای کارآفرینان در این زمینه شناخته می شود 

البته «گروه داراز» سیستم عامل های تجارت الکترونیکی و خدمات لجستیکی را در کشورهای دیگری آسیای جنوب شرقی و جنوبی مانند بنگلادش، میانمار ، نپال و سریلانکا اداره می کند. 

در جولای ۲۰۱۶، «گروه داراز» Kaymu، یک بازار آنلاین خرید و فروش در جنوب آسیا را خریداری کرد و با این خرید در نپال و سریلانکا فعالیت خود را آغاز کرد.

در سپتامبر ۲۰۱۷ ، این گروه، ۵۰ میلیون یورو از بودجه خود را به منظور گسترش فعالیت در بنگلادش، میانمار و پاکستان تأمین کرد. CDC Group، یک موسسه دولتی توسعه مالی (DFI) در انگلستان، معادل ۲۰ میلیون یورو در کنار سرمایه گذاری ۳۰ میلیون یورویی از سهامدار اکثریت داراز نیز سرمایه گذاری کرد.  

در ماه مه ۲۰۱۸، این گروه اعلام کرد که توسط گروه علی بابا به مبلغی نامشخص خریداری شده است. این موضوع، دو سال پس از خرید «گروه لازادا» توسط علی بابا بود، که همچنین یک شرکت نوپا در بازار جنوب شرقی آسیا بود که توسط راکت اینترنت شروع به کار کرد.

 پنج بازار «گروه داراز» (بنگلادش، میانمار، نپال، پاکستان و سریلانکا) بیش از ۴۶۰ میلیون نفر را شامل می شود که ۶۰ درصد آنها زیر ۳۵ سال هستند. به منظور دیجیتالی کردن اکوسیستم لجستیک و بهبود استانداردهای تحویل، داراز شرکت تدارکاتی خود را به نام داراز اکسپرس (DEX) در هر پنج بازار راه اندازی کرده است که ۱۰۰۰ موتور سوار در ۳۰ شهر مشغول به خدمات رسانی هستند.

به منظور دیجیتالی کردن اکوسیستم لجستیک و بهبود استانداردهای تحویل، داراز شرکت تدارکاتی خود را به نام داراز اکسپرس (DEX) در هر پنج بازار راه اندازی کرده است که ۱۰۰۰ موتور سوار در ۳۰ شهر مشغول به خدمات رسانی هستند

از طریق سیستم تحویل سریع داراز اکسپرس،  محصولات سریعتر از گذشته ظرف یک تا شش روز کاری به مشتریان در هر جای پاکستان تحویل داده می شود.

در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۸ که به عنوان روز مجردها در چین نامیده می شود، غول چینی علی بابا به عنوان شرکت مادر داراز، آن را به عنوان پاسخ آسیا به جمعه سیاه تعیین کرد که به عنوان یک رویداد معرفی شد.

پلتفرم تجارت الکترونیک داراز همچنین، یک برنامه جدید و شخصی راه اندازی کرده تا هر کاربر یک تجربه خرید منحصر به فرد را ایجاد کند. «دراز مال» از جمله آن ها و برای کاربرانی است که به دنبال مارک های مورد علاقه خود هستند.

 همچنین، گلوبال کالکشن ، برای مشتریانی که مایل به خرید در خارج از کشور هستند، Top-ups & E-store و E-store و  Voucher Module، برای پرداخت آسان و بازپرداخت فوری می باشد.

علاوه بر آن، «داراز»، دوره های و کلاسهای پیشرفته آموزشی را به صورت حضوری و هم اکنون به خاطر ویروس کرونا به صورت آنلاین به فروشندگان پاکستانی جهت راهنمایی در میان چالش های بسیاری از دنیای کسب و کار نیز ارائه می دهد.

در حقیقت، این تجارت الکترونیک، تلاش هایی را به منظور مقابله با چالش های پیشرو توسط سازمان های پاکستانی از طریق ایجاد اولین شرکت تدارکاتی پاکستان DEX، که به طور خاص برای عملیات تجارت الکترونیک طراحی شده است، انجام داده است.

سیستم ردیابی سفارش آنلاین داراز نیز به عنوان سریعترین و آسانترین راه برای به روزرسانی اطلاعات وضعیت بسته ها و تاریخ تحویل پیش بینی شده است. پس از ارسال سفارش داراز، ایمیلی حاوی شماره AWB به کاربران ارسال می شود تا مکان حمل و نقل در زمان واقعی برای آن ها مشخص شود.

کد خبر: ۷۴٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha