۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
وضعیت دریای مازندران برای فعالیت های دریایی مناسب نیست
مدیرکل هواشناسی مازندران:

وضعیت دریای مازندران برای فعالیت های دریایی مناسب نیست

بابلسر - مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه وضعیت دریا برای فعالیت های دریایی و صیادی در استان مناسب نیست، گفت: بیشینه ارتفاع موج در ساحل تا ۳.۵ متر است.

سیدمحمدرضا رضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه  طبق تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‏ ‏‎یابی هواشناسی و خروجی مدلهای عددی جوّی و دریایی، از اواخر وقت امروز هم‎زمان با شمالی شدن جریانات سطح زمین و عبور موج از تراز میانی جو، شاهد وزش باد شدید گاهی بسیار شدید در فراساحل و سواحل استان خواهیم بود، افزود: در نتیجه آن دریا از سمت غرب طوفانی خواهد شد و این وضعیت تا صبح چهارشنبه ۱۴ام اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد نزدیک ساحل تا ۱۷ متر بر ثانیه (۶۱ کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا ۲۰ متر بر ثانیه (۷۲ کیلومتر بر ساعت)پیش‎بینی می‎شود و همچنین بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل تا ۳.۵ و دور از ساحل تا ۴.۵ متر برآورد می‌شود.

وی با تاکید براینکه دریا برای فعالیت های دریایی و دریانوردی مناسب نیست، تصریح کرد: زمان فعالیت سامانه سرد بارشی از اواخر روز یکشنبه تا روز سه شنبه خواهد بود.

رضوی ادامه داد: بارش باران در مناطق ساحلی و جلگه ای، بارش برف در ارتفاعات ، کاهش دما بین ۸ تا ۱۵ درجه ، وزش باد در مناطق ساحلی وجلگه ای حداکثر تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت ، لغزندگی و اختلال در تردد جاده های کوهستانی از جمله پیامدهای این سامانه بارشی جدید است.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: پیش بینی مقدار بارش باران در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۱۵ تا ۴۰ میلی‏متر و پیش بینی مقدار برف در ارتفاعات بین ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر خواهد بود.

کد خبر: ۷٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha