۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
نمی توان واردات کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی را کنترل کرد
رئیس اسبق بانک مرکزی:

نمی توان واردات کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی را کنترل کرد

بهمنی، رئیس اسبق بانک مرکزی در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: چهل سال است که در حال تجربه ارز یارانه ای هستیم و این در حالی است که ارز چند نرخی حتماً زمینه فساد را ایجاد می کند.

به گزارش بازار، محمود بهمنی در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: چهل سال است که در حال تجربه ارز یارانه ای هستیم و این در حالی است که ارز چند نرخی حتماً زمینه فساد را ایجاد می کند و هنگامی که رانت و فساد ایجاد شد به سراغ مردم می رویم.

وی با تأکید بر اینکه باید زمینه های فساد را از بین ببریم، اظهار کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی زمینه اصلی فساد در این حوزه است. متأسفانه با وجود تخصیص این ارز به کالاهای زیاد برای واردات، اما مقدار کمی از این کالاها به دست مصرف کننده رسیده است. بسیاری از کالاهایی مورد نیاز جامعه که قرار بود با نرخ ارز یارانه ای وارد شود، بسیار گران در بازار عرضه شدند.

رئیس پیشین بانک مرکزی با اشاره به تلاش ها برای برقرار کردن ارز یارانه ای در بودجه بیان کرد: این ارز به مردم کمک نمی کند اما متأسفانه همچنان اصرار به لحاظ کردن این ارز می شود. مابه التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی با ارز آزاد به جیب عده ای رفته است که اهل رانت و فساد هستند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه نمی توان نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی و واردات کالاهای اساسی با این نرخ ارز را کنترل کرد، تصریح کرد: وقتی نمی توانیم این ارز و واردات را کنترل کنیم، طبیعتاً فساد ایجاد می شود و هنگامی که فساد به وجود آمد، فقط مردم و مصرف کننده واقعی دچار ضرر و زیان می شود.

کد خبر: ۷۴٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha