۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
افزایش هزینه‌های تولید بلای جان شرکت‌های پیمانکاری استان گلستان
رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان مطرح کرد؛

افزایش هزینه‌های تولید بلای جان شرکت‌های پیمانکاری استان گلستان

گرگان- جلالی، رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان گفت: هزینه‌های عمرانی به شدت افزایش یافته و صدمه زیادی به قراردادهای مالی و شرکت‌های پیمانکاری زده است.

علی اکبر جلالی در گفتگو با بازار درباره چالش های پیش روی شرکت های پیمانکاری اظهار کرد: در سال های گذشته هزار و ۳۰۰ شرکت عضو جامعه پیمانکاری استان بودند که با مرور زمان هم اکنون فقط ۶۰۰ شرکت عضو هستند.

رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان با بیان این که شاهد کاهش شرکت ها و ادقام برخی از آن ها هستیم، افزود: هرچه جلوتر رفتیم، عوامل مختلف مثل تزریق اسناد خزانه اسلامی به بودجه عمرانی دولت، باعث کاهش توان مالی شرکت شد.

وی با تاکید بر این که اکنون عملا ۵۹۲ شرکت پیمانکاری فعال داریم، گفت: هزینه های عمرانی به شدت افزایش یافته و صدمه زیادی به قراردادهای مالی و شرکت های پیمانکاری زده است.

جلالی توضیح داد: میله گرد کیلویی ۶ هزار تومان می خریدیم و با ضرایب حدود ۱۴ هزار تومان می شد اما امروز حداقل ۲۲ هزار تومان هزینه دارد.

وی با بیان این که گرانی های عجیب باعث توقف پروژه ها شده، گفت: اگر پروژه را وسط پیمان رها کنیم هم زمان را طولانی می کند و هم دولت را متضرر خواهد کرد لذا نیاز است تدابیری اتخاذ شود که بتوان قیمت ها را اصلاح کرد.

رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان گفت: دستگاه های نظارتی در گرانی های کشور با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی تعامل داشته باشند.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی نه تعدیل های نرخ ارز پاسخ می دهد نه فهرست بها و ... زیرا افزایش قیمت ها وحشتناک است.

جلالی اظهار کرد: باید تدابیری در نظر گرفت که شرکت های پیمانکاری در شرایط کنونی سرپا بماند تا ان شاء الله کشور به شرایط پایدار برسد.

وی چالش های بانکی و بیمه ای را مشکل دیگر شرکت ها عنوان و بیان کرد: بیمه تامین اجتماعی همکاری لازم را ندارد.

رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان با بیان این که قرار داد تا کار شود و به پول تبدیل برسد، زمان می برد، گفت: الان هم که پولی وجود ندارد و اسناد خزانه سال های بعد است با این حال بیمه تامین اجتماعی لیست کارگران را قبول نمی کند و می گوید تا سه ماه فرصت می دهند در صورتی که حداقل ۶ ماه زمان نیاز داریم.

کد خبر: ۷۳٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha