۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
فرآیند سرمایه گذاری در هرمزگان تسهیل شد/ آخرین جزئیات سهام عدالت در استان
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان:

فرآیند سرمایه گذاری در هرمزگان تسهیل شد/ آخرین جزئیات سهام عدالت در استان

بندرعباس- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان با بیان اینکه فرآیند سرمایه گذاری در استان از طریق پنجره واحد سرمایه گذاری تسهیل شد، گفت: سرمایه‌گذاران مشکلی برای استعلامات ۱۵ گانه نخواهند داشت.

به گزارش بازار، به نقل از امور اقتصادی و دارایی هرمزگان، مهدی دسینه با اشاره به اینکه بنادر و مناطق آزاد اقتصادی و صنعتی این استان را در بین زمره استان های اقتصادی و متمایز کشور قرار داده است، عنوان کرد: در فرآیند تخصیص بودجه، شاخص نرخ بیکاری و تورم متأسفانه هرمزگان جایگاه مناسبی ندارد هرچند زحمات زیادی کشیده شده اما هنور هرمزگان به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان با بیان اینکه اداره کل امورمالیاتی، گمرکات، بانک ها، بیمه ها، بورس و سازمان اموال تملیکی همگی زیر مجموعه این وزارتخانه هستند، خاطرنشان کرد: در هرمزگان یک میلیون و ۷۰ هزار نفر در سهام عدالت نام نویسی کرده اند که ۳۰ درصد به صورت مستقیم و ۷۰ درصد روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند.

وی ادامه داد: افرادی که روش غیر مستقیم را برگزیده اند می توانند پس از احراز هویت در سجام در انتخابات تعیین هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان شرکت کرده و پنج نفر را به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب کنند.

دسینه با اشاره به اینکه تاکنون ۵۹ درصد از سهامداران در سامانه سجام احراز هویت شده و استان هرمزگان در تاریخ ۲۱ اسفندماه می تواند انتخابات را برگزار کند، اضافه کرد: برای اعلان نامزدی و داوطلبی باید افراد یکسری صلاحیت های عمومی و تخصصی داشته باشند که تا امروز ۴۱ نفر برای این انتخابات در استان هرمزگان ثبت نام کرده اند و تا پایان ماه بهمن فرصت نام نویسی وجود دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان با بیان اینکه امیدوارم سهامداران در انتخاب اعضای هیئت مدیره دقت کافی را کنند زیرا سرمایه عظیمی در گرو تصمیم این پنج فرد منتخب خواهد بود، عنوان کرد: چند بار نامه نگاری صورت گرفته تا عملکرد اعضای هیئت مدیره در طول ۱۰ سال به صورت شفاف اعلام شود که تاکنون صورت نگرفته اما برای ثبت نماد شرکت سرمایه گذاری هرمزگان در بورس نیاز به بیلان مالی است که باید اعلام شود و امیدوارم این امر هرچه زودتر محقق شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز خدمات سرمایه گذاری هرمزگان علاوه بر فراهم کردن شرایط مناسب سرمایه گذاری در توسعه سرمایه گذاری و روابط اقتصادی خارجی حائز اهمیت است، اضافه کرد: اطلس سرمایه گذاری هرمزگان در ۹ بخش تهیه و تدوین شده و در سایت این مرکز قراردارد و به دنبال آن هستیم تا با تقویت این مرکز به رشد و توسعه استان هرمزگان کمک کنیم.

دسینه با بیان اینکه ساماندهی و سنددار کردن اموال دستگاه های اجرایی از دیگر برنامه های در دستور کار اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان است، عنوان کرد: عدم سنددار بودن اموال دستگاه های اجرایی سبب بروز اختلاف در برخی از زمینه ها شده که با انعقاد تفاهم نامه مابین دستگاه قضایی و وزارت اقتصاد و دارایی در شرف حل این مشکل هستیم.

وی با اشاره به اینکه به شدت به دنبال جذب تسهیلات به پروژه های سرمایه گذاری در هرمزگان هستیم، بیان کرد: از این طریق می توانیم پروژه های زیرساختی استان هرمزگان را با شتاب بیشتری حرکت دهیم و زمینه ساز توسعه استان هرمزگان باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان با بیان اینکه زمان بر بودن اخذ مجوزات سرمایه گذاری امری مشکل زاست، اضافه کرد: باید به دنبال کاهش این زمان باشیم که از طرق فرهنگسازی در ادارات و مدیران می توان به این مهم دست یافت.

وی با اشاره به اینکه فرآیند استعلام در پنجره سرمایه گذاری استان هرمزگان از ۳۰ روز به ۱۵ روز تقلیل یافته است، خاطرنشان کرد: امیدوارم نهادهای ذی ربط با کاهش زمان فرآیند استعلامات در جذب سرمایه گذار همکاری لازم را انجام دهند.

دسینه تعداد پرونده های اموال تملیکی استان هرمزگان در سال ۹۹ را ۲۱۷۹ مورد دانست و اظهار کرد: این میزان پرونده ۲۳۲ تن کالا معادل ۸۳ هزار میلیارد ریال را شامل می شد.

وی در خصوص قانون پرداخت مالیات شرکت ها و بنگاه های اقتصادی در محل فعالیت، تصریح کرد: باید تمامی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی هرمزگان مالیات و ارزش افزوده خود را در استان پرداخت کنند در حالی که بسیاری از شرکت ها همچون نفت ستاره خلیج فارس، سازمان بنادر و دریانوردی، فلات قاره و ... همچنان ارزش افزوده خود را در بیرون از هرمزگان پرداخت می کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان با اشاره به اینکه ارزش افزوده شرکت نفت ستاره خلیج فارس در سال ۹۶ رقم ۸۰۰ میلیارد تومان بود که در تهران پرداخت شده است، عنوان کرد: پرداخت این مبلغ در هرمزگان می توانست زمینه ساز دستاورد بزرگی در توسعه زیرساخت ها باشد که همتی جمعی مسئولان استان و کشور را می طلبد.

کد خبر: ۷۳٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha