۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
فعالیت ۸۰ بازرس در بازار زنجان
رئیس سازمان صمت زنجان خبر داد:

فعالیت ۸۰ بازرس در بازار زنجان

زنجان- فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از فعالیت ۸۰ بازرس در بازار زنجان خبر داد و گفت: نظارت در روزهای پایانی سال تشدید شده است.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به حساسیت‌های تنظیم بازار در روزهای پایانی سال گفت: این ایام پیک مصرف کالا در بازار محسوب می‌شود از همین رو ضرورت دارد که نظارت بیشتری بر بازار وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در هفته‌های پایانی سال تأمین به موقع و کافی کالا از اولویت‌های سازمان صمت است، تصریح کرد: علاوه بر این هر سال به مباحث مربوط به قیمت و همچنین مقابله با تخلفات صنفی نیز توجه ویژه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر بازرسان سازمان صمت در دو نوبت صبح و عصر بر بازار نظارت دارند، گفت: به منظور نظارت بیشتر، از ظرفیت همیار بازرس نیز استفاده می‌شود.

فغفوری تاکید کرد: همیاران درکنار بازرس‌های اتحادیه‌ها و اتاق اصناف در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها بصورت محله به محله حضور یافته و قیمت اجناس مختلف را یادداشت و جهت بررسی و حصول نتیجه در اختیار سازمان تعزیرات قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۴۲ هزار واحد صنفی در استان زنجان بیان کرد: به لحاظ گستردگی زیرمجموعه این سازمان تعداد بازرسان نیز در روزهای پایانی سال بیشتر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰ بازرس مجموعه بازار زنجان را رصد می‌کنند، گفت: در شهرستان زنجان به لحاظ اهمیت موضوع ۴۵ بازرس فعال است و روزانه به صورت مستمر حداقل ۳۰۰ بازرسی از اصناف وجود دارد. 

فغفوری بیشترین تخلفات ثبت شده از سوی بازرسان را عدم درج قیمت و گرانفروشی عنوان کرد و افزود: به لحاظ شیوع ویروس کرونا دریافت شکایات به صورت اینترنتی راه انداری شده است و افراد می‌توانند با مشاهده قیمت اقلام در سامانه آپ و بروز تخلفات در واحدهای صنفی‌، شکایت خود را در سامانه ثبت کرده و نتایج بازرسی نیز در این سامانه قابل مشاهده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ کمبود کالایی در بازار مشاهده نمی‌شود، اضافه کرد: خوشبختانه با هماهنگی صورت گرفته کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در بازار موجود است و مشکلی از این نظر وجود ندارد و چنانچه تخلفی در ارتباط با عدم عرضه کالا مشاهده شود با خاطیان برخورد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین با دعوت از مردم برای مشارکت در زمینه نظارت بر بازار گفت: شهروندان اگر تخلفی را از واحدهای صنفی مشاهده کردند برای بررسی و جلوگیری از ادامه تخلف به شماره ۱۲۴ سازمان صنعت معدن و تجارت گزارش دهند.

فغفوری همچنین به بحث نمایشگاه بهاره و عدم برگزاری آن به خاطر شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: امسال فروش ویژه نیز با شرایط خاص و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر: ۷۳٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha