۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
موردی از آفت ملخ صحرایی در مزارع و مراتع کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است
در گفتگو با بازار عنوان شد

موردی از آفت ملخ صحرایی در مزارع و مراتع کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است

یاسوج- تاج الدینی، رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پایش مراتع استان در حال انجام بوده و موردی از آفت ملخ صحرایی در مزارع و مراتع کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است.

الیاس تاج الدینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی به مراتع استان وجود دارد و در این راستا پایش مراتع در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۲۳۰  هزار هکتار از مراتع استان در سال جاری پایش شده است، گفت: پایش در شهرستانهای مختلف در حال انجام است و تاکنون در بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و باشت موردی از هجوم ملخها مشاهده نشده اما  تامین تجهیزات لازم برای مبارزه با آفت ملخ در استان انجام شده است.

تاج الدینی تصریح کرد: در سال جاری در طرح پایش مراتع و مزارع استان، ۴۰هزار هکتار از مراتع پایش شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان پایش در مراتع شهرستانهای گچساران و باشت انجام می شود، گفت: در زمان هجوم ملخها به مراتع و دشتها، با سمپاشی، ملخ‌هایی که در دشت‌ها هستند نابود می شوند اما ارتفاعات محل مناسبی برای تخم‌گذاری ملخ‌ها هستند و وقتی ملخ‌های جدید از تخم بیرون بیایند، به سمت مزارع حمله می‌کنند.

تاج الدینی با بیان اینکه ملخ صحرایی یکی از مخرب‌ترین آفات برای محصولات کشاورزی و باغی است، گفت: دسته های ملخ صحرایی از شرق آفریقا یعنی سواحل سودان، جیبوتی، اتیوپی، اریتره و سومالی وارد شبه جزیره عربستان می شوند و با مناسب شدن شرایط به  شمال عربستان حرکت می کنند و پس از آن وارد جنوب ایران می شوند.

کد خبر: ۷۳٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha