۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
 تولید تجهیزات کم مصرف و پربازده برای صنایع و مشترکین خانگی
عضو کمیسیون انرژی مجلس خواستار شد؛

تولید تجهیزات کم مصرف و پربازده برای صنایع و مشترکین خانگی

سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: ما باید تجهیزات کم مصرف و پربازده را برای صنعت، مشترکین خانگی و تجاری تولید و آنها را به استفاده از این تجهیزات تشویق کنیم.

به گزارش بازار، رمضانعلی سنگ دوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درمورد اقدامات جهشی پیشنهادی به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی وزارت نیرو گفت: ما چه اقداماتی کردیم که مردم در مصرف انرژی و برق صرفه جویی کنند!؟

وی افزود: آیا تجهیزات لازم برای کاهش مصرف انرژی را در اختیار مشترکین خانگی و صنعتی قرار دادیم که از آنها چنین انتظاری داشته باشیم!؟ آیا ما تجهیزات گرمایشی کم مصرف و پربازده را به مردم ارائه کردیم و یا چقدر به صنایع سوبسید دادیم تا این تجهیزات را در اختیار مردم قرار دهند!؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: ما هر چقدر هم که قانون و مقررات وضع کنیم اما شرایط را برای مردم فراهم نکنیم مسلماً مردم از همان تجهیزات قبلی استفاده می کنند و صرفه جویی واقعی در مصرف انرژی رخ نخواهد داد.

سنگ دوینی با اشاره به تأکید مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان بر صرفه جویی در انرژی گفت: ما این تأکیدات را کردیم اما هنوز تجهیزات مورد نیاز را در اختیار مردم قرار ندادیم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: ما باید تجهیزات کم مصرف و پربازده را در اختیار صنعت، مشترکین خانگی و تجاری تولید کنیم و مردم را به استفاده از این تجهیزات تشویق کنیم که در این صورت بخش عظیمی از شدت مصرف انرژی کاهش خواهد یافت.

در ادامه، احسان امیدی، صادرات و تبادلات برق با کشورهای همسایه را از راه های کمک کننده به تحقق اقتصاد مقاومتی در این بخش دانست و گفت: افزایش صادرات و تجارت با کشورهای همسایه علاوه بر ارزآوری می تواند امنیت عرضه انرژی در کشور را نیز تأمین کند.

پژوهشگر اقتصاد انرژی با بیان اینکه تبادلات برق از سال ۹۱ تاکنون روند رو به رشدی را تجربه نکرد، افزود: متأسفانه صادرات برق ما در این سالها کاهش پیدا کرده است و بنابراین یکی از نکات مهم در سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش برق محقق نشده است.

او تصریح کرد: پروژه های اقتصاد مقاومتی اساساً پروژه هایی اولویت دار و ویژه هستند، لذا اگر کارهای روتین هر یک از وزارتخانه ها به عنوان برنامه اقتصاد مقاومتی قلمداد شود در حقیقت واژه اقتصاد مقاومتی زیر سوال خواهد رفت.

امیدی با اشاره به اجرایی نشدن قانون «استقلال شرکت های توزیع برق» گفت: شرکت های توزیع طبق این قانون باید به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شوند اما اقدامات و سرمایه گذاری هایی که انجام می شود در این راستا نیستند.

کد خبر: ۷۳٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha