۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
شناسایی ۵ هزار شرکت کاغذی در اجرای مالیات بر ارزش افزوده
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امورمالیاتی کشور خبر داد

شناسایی ۵ هزار شرکت کاغذی در اجرای مالیات بر ارزش افزوده

مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی از شناسایی ۵ هزار شرکت کاغذی و صوری در اجرای این نوع مالیات سخن گفت و افزود: این شرکت‌ها از سیستم بانکی تسهیلات می‌گرفتند و نظام مالیاتی را هم دور می زدند.

به گزارش بازار، محمد مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به این سوال که آیا مالیات بر ارزش افزوده بلای جان تولیدکننده است یا خیر گفت: بلای تولید، قاچاق و رانت است.

وی تأمین مالی و شفاف سازی را دو کارکرد اصلی مالیات بر ارزش افزوده در ایران خواند و افزود: این مالیات در بیش از ۳۶۰ کشور دنیا نیز با همین مکانیزم اجرایی می شود.

مسیحی تأکید کرد: سازمان ها و دستگاه های متولیِ رفع رانت توزیع و مبارزه با قاچاق و اقتصاد زیرپله ای باید موانع را رفع کنند و از طرف دیگر عقل حکم می کند که به موازات اجرای این نوع مالیات، ناهنجاری ها را در زنجیره ایجاد ارزش اقتصادی کشور نیز رفع کنیم.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه تولیدکننده اساساً نباید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند، گفت: مشکل اینجاست که اتصال تولیدکنندگان با گروه های بعدی به خوبی شکل نمی گیرد یعنی در عرضه کالای خود با مصرف کنندگانی مواجه می شوند که اطلاعات و مشخصات درستی از خود ارائه نمی نمی دهند.

مسیحی تصریح کرد: مخالفانِ هدفمند مالیات بر ارزش افزوده یک گروه اقلیت پرنفوذی در کشور هستند که بعضاً به برخی از مراجع هم دسترسی دارند و به هیچ عنوان خواهان شفاف شدن عملکردشان نیستند.

وی با بیان اینکه حاکمیت باید تکلیفش را با این گروه پرنفوذ مشخص کند، افزود: حلقه اول خریدار محصولات تولیدی کشور در حوزه فولاد و پارچه، مخالفان واقعی و هدفمند این مالیات هستند اما گروه دیگری هم گلایه های به حقی دارند که باید موانع را از سر راهشان برداریم.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی از شناسایی ۵ هزار شرکت کاغذی و صوری در اجرای این نوع مالیات سخن گفت و افزود: این شرکت ها از سیستم بانکی تسهیلات می گرفتند و نظام مالیاتی را هم دور می زدند.

کد خبر: ۷۳٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha