۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
ضرورت توسعه کشت ارقام محلی پرمحصول در شالیزارهای مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ضرورت توسعه کشت ارقام محلی پرمحصول در شالیزارهای مازندران

ساری- رنجبر، مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی مازندران با اشاره به ضرورت کشت ارقام محلی پرمحصول گفت: ۴۵۰ تن بذر شالی باکیفیت و استاندارد برای شالیکاری بین کشاورزان استان توزیع می‌شود.

علی رضا رنجبر در گفتگو با خبرنگار بازار درباره توزیع بذور شالی با بیان اینکه ۴۵۰ تن بذر شالی را تهیه وبوجاری کردیم، گفت: این بذور برای نشا بین کشاورزان وشالیکاران توزیع می‌شود.

وی از کارگزاری ها خواست تا نسبت به تامین بذر برای توزیع بین شالیکاران با قیمت مصوب اقدام کنند و افزود: قیمت پایه بذر به ازای هرکیلوگرم بین ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان است و دولت نیز یارانه ای پرداخت می کند.

مسئول اتحادیه تعاونی روستایی مازندران با عنوان اینکه بذر آماده توزیع است و کارگزاری می توانند آن را به شهرستان ها حمل و ارسال کنند، گفت: ارقام بذر شامل طارم محلی، شیرودی، ندا و فجر است و تعاونی روستایی بیشتر بذر شیرودی را توزیع می کند.

رنجبر با اظهار اینکه موسسات بذر ونهاد، مراکز ترویج کشاورزی در تامین و تهیه بذر باکیفیت تلاش می کنند، افزود: مطمئنا بذرهایی که دارای کیفیت عالی هستند تهیه و بین کشاورزان توزیع می شود.

وی ادامه داد: برای بهبود عملکرد تولید درهکتار تلاش می شود از بذور باکیفیت واستاندارد استفاده شود و توزیع بذور ارقام پرمحصول محلی جزو اولویت‌ها است.

بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج در ۲۱۵ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران تولید می شود.

کد خبر: ۷۳٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha