۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
اجرای طرح جهش تولید مسکن سوداگران را وادار به عقب نشینی می‌کند
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

اجرای طرح جهش تولید مسکن سوداگران را وادار به عقب نشینی می‌کند

شریعتی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجرای طرح جهش تولید مسکن منافع سوداگران بازار را به خطر می‌اندازد، گفت: با افزایش عرضه مسکن به صورت منظم و مداوم، سوداگران ناچار به عقب نشینی شده و مجبور به پذیرش قواعد جدید بازار خواهند شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامرضا شریعتی اندراتی، با بیان اینکه طرح جهش تولید و تامین مسکن با ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا به صورت طبیعی مانع افزایش قیمت مسکن شده و مطابق با قواعد علم اقتصاد موجب کاهش قیمت خانه نیز خواهد شد، گفت: عدم تناسب میان عرضه و تقاضا در شرایط فعلی موجب افزایش چشمگیر قیمت مسکن شده است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با تصویب و عملیاتی شدن طرح جهش تولید و تامین مسکن، دولت سالانه یک میلیون واحد مسکونی خواهد ساخت. این مهم ضمن تاثیر مثبت در رونق بازار و بهبود وضعیت کسب و کارها، نیاز جدی جامعه به مسکن را نیز رفع می‌کند، از طرفی رویکرد این طرح، ساخت مسکن مناسب برای محرومان، اقشار آسیب پذیر و کم درآمد است.

اجرای طرح جهش تولید مسکن منافع سوداگران بازار را به خطر می‌اندازد
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: سوداگران بازار مسکن که سودشان در دلالی و سوداگری است،   با اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن منافعشان به خطر افتاده و بی درنگ مقاومت می‌کنند و مانع کاهش قیمت مسکن می‌شود اما با افزایش عرضه مسکن به صورت منظم و مداوم در طول سال، سوداگران ناچار به عقب نشینی شده و مجبور به پذیرش قواعد جدید بازار خواهند شد.

ضرورت استفاده از ظرفیت بافت فرسوده برای تامین مساکن مورد نیاز کشور
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد تصریح کرد: در طرح جهش تولید و تامین مسکن به تامین زمین ارزان قیمت و رایگان برای انبوه سازان و سازندگان اشاره شده است، این درحالی است که استفاده از ظرفیت بافت فرسوده و الزام به احیا و بازسازی این مساکن از ضروریاتی بوده که در طرح مذکور به آن اشاره و تاکید شده است چرا که به دلیل وجود خدماتی مانند تلفن، آب و برق گاز در این مناطق، هزینه ساخت مسکن به صرفه تر خواهد شد. لذا استفاده از ظرفیت بافت‌های فرسوده و یا بازسازی این مناطق در طرح جهش تولید و تامین مسکن پیش‌بینی شده است.

کد خبر: ۷۳٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha