۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
نهایت تعامل در تعیین آب‌بهای کشاورزان استان بوشهر صورت می‌گیرد
وزیر نیرو:

نهایت تعامل در تعیین آب‌بهای کشاورزان استان بوشهر صورت می‌گیرد

بوشهر- وزیر نیرو در پاسخ به درخواست نماینده مردم دشتستان در مجلس اعلام کرد: نهایت تعامل در تعیین آب‌بهای کشاورزان استان بوشهر صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، به دنبال پیگیری‌های نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی برای تثبیت آب‌بهای کشاورزان این شهرستان، وزیر نیرو از همکاری با کشاورزان در پرداخت آب‌بها خبر داد.

رضا اردکانیان در نامه‌ای که به مجلس شورای اسلامی فرستاده نوشته است: بازگشت به نامه ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قیمت بالای آب‌بهای زمین‌های زراعی و نخیلات استان بوشهر و تثبیت قیمت سال قبل به استحضار می‌رساند تعرفه آب‌بهای کشاورزی بر اساس مفاد قانون تثبیت آب‌بهای زراعی و آئین نامه نحوه اجرای آن پس از استعلام از سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص عملکرد محصول در واحد سطح،‌ قیمت پای مزرعه یا قیمت تثبیتی محصولات و با توجه به نیاز آبی محصولات بر مبنای ستاد ملی آب تعیین می‌شود.

وی اضافه کرد: به رغم محاسبات صورت گرفته بر مبنای ضوابط و مقررات مذکور، هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای بوشهر به منظور حمایت از محصولات استراتژیک و رعایت شرایط اقتصادی و معیشتی باغداران و کشاورزان منطقه، نسبت به کاهش تعرفه به میزان حدود ۴۰ درصد برای محصولات زراعی و نخیلات اقدام کرده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: با عنایت به موارد فوق، شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر نهایت تعامل را با بهره‌برداران خود در تعیین آب‌بها داشته و بر اساس هماهنگی انجام شده با شرکت مذکور، امکان تقسیط صورت‌حساب‌های صادر شده نیز فراهم شده است.

کد خبر: ۷۳٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha