۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
۵ شرکت برتر ایران معرفی شدند

۵ شرکت برتر ایران معرفی شدند

سازمان مدیریت صنعتی ایران پنج شرکت برتر کشور را در بیست و سومین مراسم معرفی صد شرکت برتر ایران معرفی کرد.

به گزارش بازار، ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در این مراسم گفت: در گروه پتروشیمی، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار گردش مالی، در گروه فرآورده‌های نفتی، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۶ میلیارد و ۵۳۰ میلیون دلار، در گروه چند رشته‌ای، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۴ میلیارد و ۹۸۳ میلیون دلار، در گروه فلزات اساسی، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۴ میلیارد و ۵۱۷ میلیون دلار و در گروه مالی، شرکت پارسیان بزرگترین شرکت‌های ایران در سال گذشته بوده‌اند.

کیانی بختیاری همچنین با اشاره به سهم شرکت‌های بزرگ ایران در اقتصاد ملی افزود: ۸۹ درصد کل فروش ۵۰۰ شرکت بزرگ کشور سهم ۱۰۰ شرکت اول است که نشان دهنده اثرگذاری بسیار بالای این شرکت‌هاست.

کیانی بختیاری گفت: ۷۴.۲ درصد اشتغال و ۹۴ درصد صادرات و ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور سهم ۵۰۰ شرکت و بنگاه بزرگ اقتصادی کشور است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، ۱۱ درصد تولید ناخالص داخلی و ۳۷ درصد کل فروش کشور متعلق به صد شرکت اول کشور است.

وی در خصوص ارزیابی این شرکت‌ها گفت: ۲۳ شاخص در این ارزیابی لحاظ شده است که مهمترین آن‌ها علاوه بر فروش کلی، شاخص‌هایی، چون سودآوری، بهره وری، صادرات، نقدینگی، بدهی، شاخص‌های بازار و... بوده است.

کیانی همچنین درخصوص عوامل موفقیت شرکت‌های برتر جهان و ارزیابی ۵۰۰ شرکت بزرگ جهان افزود: عواملی، چون پایان دادن داوطلبانه به عمر یک محصول و خدمت و جایگزین کردن آن، استفاده از شیوع بیماری کرونا به عنوان یک فرصت در نوآوری خدمات و استفاده از فناوری‌های نوظهور نظیر بلاکچین، استفاده از فناوری‌های بنیان فکن و نوآوری‌های خدمت افزا، ادغام و اکتساب شرکت‌های موجود، همکاری در عین رقابت و استفاده از اینترنت اشیا برای هوشمندسازی صنایع و استفاده از فناوری‌های جدیدی نظیر رایانش ابری و واقعیت مجازی در صنعت، جزو شاخص‌هایی است که در ارزیابی شرکت‌های بزرگ جهان لحاظ می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، دوری شرکت‌های بزرگ دنیا از استفاده از انرژی‌های فسیلی و حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر را یک حرکت اصلی در صنعت جهانی دانست و گفت: بسیاری از کشورها ۱۰ تا ۱۵ سال آینده را سال توقف استخراج انرژی‌های فسیلی اعلام کرده‌اند.

کیانی بختیاری حسابرسی پیشرفته و مدیریت تراکنش‌های مالی را جزو کسب و کارهای امروزی و مدرن دنیا دانست و افزود: صنایع شیمیایی و رسانه و ده‌ها شاخه دیگر صنعتی در جهان ایجاد شده است که حرکت به سوی آن‌ها برای هر کشوری امری اجتناب ناپذیر است.

وی تحول دیجیتال را الزاما تحول در فناوری ندانست و گفت: این تحول می‌تواند تحول در روش‌های فکر کردن و رهبری مجموعه‌های اقتصادی باشد و بنابراین نیروی انسانی ماهر و توانمند نقش کلیدی در توسعه اقتصادی و صنعتی هر کشوری دارد.

کد خبر: ۷۳٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha