۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
عزم راسخ پایش و نظارت بازار در نوروز ۱۴۰۰
رئیس سازمان صمت یزد خبر داد:

عزم راسخ پایش و نظارت بازار در نوروز ۱۴۰۰

یزد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد گفت: طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز۱۴۰۰، با هدف کنترل بازار از ۱۵ بهمن ماه سال ۱۳۹۹ آغاز و تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰ در استان ادامه خواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد، محمدرضا علمداریزدی در خصوص طرح نظارت پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز ۱۴۰۰ گفت: این طرح با هدف پایش و نظارت بر عملکرد بخشهای مختلف خدماتی و توزیعی از پانزدهم بهمن ماه سال جاری در همه شهرستان های یزد آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد تصریح کرد: با اجرای این طرح بر رعایت سود قانونی خرده فروشی و عمده فروشی، نصب برچسب قیمت، صدور فاکتور و... نظارت ویژه صورت خواهد گرفت.

علمداریزدی خاطر نشان کرد: قیمت درج شده از سوی تأمین کننده بر روی بسته بندی محصول به عنوان حداکثر قیمت مصرف کننده تلقی شده و فروش به قیمت بالاتر، مخدوش نمودن قیمت یا الصاق برچسب جدید و یا فروش محصولات قدیم با قیمت جدید، حسب قوانین و مقررات جاری تخلف محسوب می شود و در صورت افزایش نرخ فرآورده های جدید تولیدی یا وارداتی این موضوع، قابل تعمیم به موجودی های قبلی زنجیره توزیع و عرضه نخواهد بود و هرگونه فروش با نرخ هایی بالاتر از قیمت های درج شده بر روی کالا، اجحاف مسلم در حق مصرف کنندگان را به دنبال داشته و مورد تایید نمی باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد ادامه داد: تمام عوامل تأمین و عرضه اعم از شرکت های پخش و واحدهای خرده فروشی مکلف به فروش کالا با اعمال سود قانونی مصوب تعیین شده برای آن ها مبتنی بر فاکتور خرید خود می باشند و موارد فوق در بازرسی های این سازمان مدنظرقرار می گیرد و هرگونه فروش موجودی های قبلی محصولات به نرخ های جدید تخلف محسوب می شود.

وی در پایان از آمادگی این سازمان برای دریافت گزارشات و شکایات مردمی از طریق تلفن ۱۲۴ خبر داد و افزود: بازرسان مجری این طرح در اسرع وقت نسبت به پیگیری این گزارشات اقدام می کنند.

کد خبر: ۷۳٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha