۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
افزایش درآمد توییتر تا ۲۸ درصد در سه ماه آخر ۲۰۲۰ | روزهای خوش غول اقتصاد دیجیتال
نشنال اینترست بررسی کرد

افزایش درآمد توییتر تا ۲۸ درصد در سه ماه آخر ۲۰۲۰ | روزهای خوش غول اقتصاد دیجیتال

به نظر می رسد غول بحث برانگیز شبکه های اجتماعی خوب برای خودش کار می کند.

بازار؛ گروه بین الملل: توییتر در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ به ویژه در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری در صدر اخبار بود. در این مدت این شبکه اجتماعی شروع به دادن اخطارها به توییت های دروغین درباره انتخابات، از جمله از حساب رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ نموده و حتی زمانبندی نحوه کار دکمه بازتوییت را تغییر داد.

این سه ماه از نظر اقتصادی برای توییتر بسیار مهم بود و این شرکت درآمد ۱.۲۹ میلیارد دلاری را ثبت کرده است، که ۲۸ درصد رشد بیشتر نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.

 معیار استفاده فعالانه روزانه (mDAU) از شرکت نیز ۲۷ درصد افزایش نشان داد. اکثر درآمد شرکت ، ۱.۱۵ میلیارد دلار، از طریق تجارت تبلیغات توییتر ناشی شد، یعنی جهش ۳۱ درصدی تجارت تبلیغات. این امر بیشتر ناشی از تقاضای تبلیغاتی در سه ماهه چهارم در ایالات متحده آمریکاست.

به نقل از CNBC، توییتر انتظارات تحلیل گران در سه ماهه چهارم سال گذشته را شکست. مدیر این شرکت اخیرا گفت: ما در سه ماهه چهارم با تمرکز ویژه بر روی توییتها درباره COVID-۱۹، رسانه های مصنوعی و دستکاری شده و انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، زمینه بیشتری در مورد اطلاعات ارائه دادیم.

برای انتخابات ایالات متحده آمریکا، ما برچسب ها، اخطارها و محدودیت های اضافی را برای توییت ها اعمال کردیم که شامل اطلاعات از ۲۷ اکتبر تا ۱۱ نوامبر بود و ما سعی کردیم با نشان دادن مجموعه ای از درخواست های از پیش نصب شده در توییتر در ایالات متحده، از اطلاعات بالقوه گمراه کننده پیشی بگیریم، به مردم یادآوری می کند که نتایج انتخابات احتمالاً به تأخیر می افتد و رای گیری از طریق پست امن و قانونی است.

باید گفت این تلاش ها در فراهم آوردن زمینه اضافی در مورد اطلاعات بسیار موثر بود و توئیتر به استفاده از برچسب ها برای افزودن زمینه در آینده و محدود کردن خطر انتشار اطلاعات غلط مضر بدون زمینه های مهم ادامه خواهیم داد.

این شبکه واقعاً ترامپ را به دنبال شورش در کنگره در ۶ ژانویه از فعالیت منع کرد، هرچند که پس از پایان سه ماهه چهارم بود. سهام این شرکت پس از تصمیم برای حذف دائمی حساب رئیس جمهور وقت برای چند روز افت کرد. اما سهام از آن زمان به میزان قابل توجهی صعود کرده است.

به دنبال خروج ترامپ از کاخ سفید، سهام توییتر ۴۵.۹۷ دلار در هر سهم معامله شد. اما پس از افزایش در ماه ژانویه و اوایل فوریه، سهام این شرکت در اوایل هفته به ۶۰ دلار رسید.

این شرکت انتظار دارد در سال آینده تعداد کل سرمایه خود را افزایش دهد، در حالی که شاهد افزایش هزینه ها نیز خواهد بود. در اوایل هفته جاری، طبق اخبار بلومبرگ، گزارش ها حاکی از آن بود که توییتر در حال بررسی ایجاد سیستمی جدید و نیاز به اشتراک برخی سرویس ها از جمله Tweetdeck دارد. یک مدیر توییتر به بلومبرگ گفت که هیچ تصمیم رسمی در این ارتباط گرفته نشده است.

کد خبر: ۷۳٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha