۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
سرنوشت نامعلوم بیش از هزار تن بذر پایه علوفه در گمرک
معاون فنی امور گمرک مطرح کرد

سرنوشت نامعلوم بیش از هزار تن بذر پایه علوفه در گمرک

ارونقی، معاون فنی امور گمرک گفت: بیش از هزار تن بذر پایه علوفه به دلیل تغییر گروه کالایی و لزوم پرداخت مابه التفاوت ارزی در گمرک کشور در معرض فساد است.

به گزارش بازار، مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران درباره وضعیت بیش از هزار تن بذر پایه علوفه در گمرک توضیحاتی ارائه کرد.

معاون فنی امور گمرکی گفت: این کالا ابتدا در گروه یک بود و ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق میگرفت، اما بعد به گروه ۲۱ منتقل شد و اکنون صاحبان که موظف به پرداخت ما به تفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارز نیمایی هستند تمایلی به ترخیص ندارند.

وی  با بیان اینکه این کالاها حدود ۱۰ ماه پیش به گمرک رسیده است، افزود: اگر صاحبان کالا قصد ترخیص نداشته باشند این کالا به عنوان کالای متروک تحویل سازمان اموال تملیکی خواهد شد.

جمال ارونقی تاکید کرد: اگر با طرح موضوع در ستاد تنظیم بازار، اجازه ترخیص با همان ارز ۴۲۰۰ تومانی داده شود، احتمالا صاحبان کالا اقدام به ترخیص می کنند.

او گفت: لازم است موضوع مذکور قبل از فساد کالا در اولین جلسه ستاد تنظیم بازار مطرح شود.

وی احتمال در آستانه فساد بودن این کالا را رد نکرد و در ادامه درباره برخی گروه‌های کالایی در معرض فساد دپو شده در گمرک با توجه به نزدیک شدن به فصل گرمای بنادر کشور توضیحاتی ارائه کرد.
 

کد خبر: ۷۳٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha