۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
زمین با اجاره ۹۹ ساله در اختیار انبوه‌سازان قرار می‌گیرد
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

زمین با اجاره ۹۹ ساله در اختیار انبوه‌سازان قرار می‌گیرد

حسینی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: تمامی اراضی که وزارت راه و شهرسازی متولی آن است و قابلیت اجرایی شدن طرح جهش تولید و تامین مسکن را دارند، احصا شده و با هدف اجاره ۹۹ ساله در اختیار انبوه سازان و سازندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدالبرز حسینی، با اشاره به تصویب مفادی از طرح جهش تولید و تامین مسکن در مجلس؛ گفت: طرح جهش تولید مسکن دارای سه محور اصلی تامین منابع مالی ساخت، تامین زمین و مصالح ساختمانی است. بر اساس این طرح شورایی با ریاست، رئیس جمهور و عضویت تعدادی از وزرا از جمله راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی که عمده اراضی کشور را در  اختیار دارند، تشکیل می‌شود.

وی اضافه کرد: تمامی اراضی که وزارت راه و شهرسازی متولی آن است و قابلیت اجرایی شدن طرح جهش تولید و تامین مسکن را دارند، احصا شده و با هدف اجاره ۹۹ ساله در اختیار انبوه سازان و سازندگان قرار می‌گیرد. از طرفی تمامی اراضی محدوده شهرها که در اختیار وزارت جهاد کشاورزی بوده و مستعد ساخت و ساز است برای اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن با نظر کمیته‌ای که در طرح مذکور پیش‌بینی شده در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بهای زمین بیش از ۶۰ درصد نرخ تمام شده مسکن را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: در طرح جهش تولیدمسکن تلاش شده زمین‌هایی که تحت تملک دولت و بخش خصوصی است با قیمت مناسب و مکانیزمی مشخص در اختیار تولیدکنندگان مسکن قرار بگیرد. در این طرح زمین‌هایی با اجاره ۹۹ ساله با هدف طولانی تر کردن بازپرداخت‌ها و کاهش فشار بر مشارکت کنندگان و سازندگان پیش بینی شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح جهش تولید و تامین مسکن دولت مکلف شده تا سالانه یک میلیون واحد مسکن بسازد؛ تصریح کرد: بر اساس گزارشات در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن و بخش خصوصی ساخته می شود و با اعتبارتی که از محل صندوق ملی مسکن دیده شده دولت نیز برای تسهیل ساخت باقی مساکن اقدام خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل وجود برخی از سیاست‌های غلط، مسکن به کالایی سرمایه ای تبدیل شده است، این موضوع بدین معنی است که هر قشری به اندازه درآمدش صاحب مسکن نخواهد شد. بنابر این هنگامی عرضه و تقاضا ساماندهی و متعادل می‌شود که مسکن از کالایی سرمایه‌ای به کالایی مصرفی تبدیل شود و هر قشری متناسب با میزان درآمد خود به مسکن مورد نیازش دسترسی پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، عنوان کرد: در طرح جهش تولید مسکن همه دهک‌ها مشارکت داده می‌شوند. به نحوی که دهک‌ها بالا با ورود به بورس و دهک‌های پایین با حمایت دولت و تسهیل گری در تامین زمین، مصالح ساختمانی و تامین منابع مالی می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند. همین موضوع هم در بازار عرضه و تقاضا ایجاد می‌کند.

کد خبر: ۷۳٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha