۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
پایداری بازار بورس؛ سهم‌های با افت شدید در بازار سرمایه را نفروشید
کارشناس بازار سرمایه:

پایداری بازار بورس؛ سهم‌های با افت شدید در بازار سرمایه را نفروشید

لرستان- ندری، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به پایداری بازار بورس گفت: افرادی که سهامشان افت خیلی زیادی داشته است، به صلاح نیست الان در این قیمت‌های خیلی پایین، بفروشند.

کامران ندری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت بازار بورس تقریبا پایدار است که مسئولان بازار سرمایه با حمایت دولت تمام تلاش خود را می‌کنند که این روند رو به پایین را تا جای ممکن کنترل کنند.

وی با بیان اینکه تغییر مدیر سازمان بورس هیچ تأثیری در بهبود شرایط ندارد، افزود: این ریزش قیمت در بازار سهام از همان ابتدای سال، قابل پیش‌بینی بود؛ الان هم حتی بعد از کاهش هایی که اتفاق افتاده است و به پایان سال می شویم می‌بینیم که در ابتدای سال شاخص نزدیک به ۵۰۰ هزار بوده که الان به یک میلیون و ۲۰۰ رسیده است یعنی شاخص حداکثر بازدهی را نشان می‌دهد.

کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: در یک سال گذشته بازار سرمایه در مقایسه با سایر بازارها بازدهی مناسبی نداشته و البته کسانی که در تابستان وارد این بازار شدند متحمل ضرر و زیان شدند و دلیلش آن، افزایش غیر نرمال شاخص در سه چهار ماه اول سال بود.

وضعیت پایدار بازار سرمایه
وی خاطرنشان کرد: به هر حال الان وضعیت پایدار شده و بعید است ظرف یک ماه آینده، تحول چشمگیری مثل سقوط یا صعود خیلی شدید را در بازار مشاهده کنیم.

ندری تصریح کرد: گرچه بورس، میل به سمت پایین دارد ولی خیلی میل بالایی نیست و تا حدودی کنترل و مدیریت می‌شود؛ به زودی یک روند پایداری در بازار سرمایه می‌بینیم و فکر می‌کنم که در ماه اسفند هم ممکن است ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که سهامشان افت خیلی زیادی داشته است به صلاح نیست آن را الان در این قیمت‌های خیلی پایین بفروشند؛ ولی بستگی به وضعیت افراد هم دارد مثلاً یک نفر ممکن است نیازمند باشد و برنامه دیگری داشته باشد و در همین شرایط هم سهامش را بفروشد.

مردم تحت تاثیر هیجانات بازار قرار نگیرند
کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: توصیه ما این است که مردم عادی حتما به متخصصین و حرفه‌ای های این کار مراجعه کنند و از آنها مشورت بگیرند؛ به هیچ وجه در این شرایط بر اساس شایعات تصمیم گیری نکنند چون بازار سرمایه بازاری پیچیده و پر ریسک است.

وی پر نوسان بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های بازار سرمایه دانست و گفت: به همان سرعتی که قیمت‌ها در حال افزایش است می‌تواند هم سقوط بکند و این یعنی ریسک؛ بنابراین ورود مستقیم سهامداران غیرحرفه‌ای و تازه وارد به خرید و فروش شاید خیلی کار درستی نباشد و تا جایی که می‌توانند از سبدگردان‌ها استفاده کنند و از افرادی که تمام لایه‌های بازار سرمایه را می شناسند کمک بگیرند.

ندری افزود: سهامداران خیلی دنباله رو شرایط بازار نباشند ممکن است که به یکباره جوی به وجود بیاید که همه بخواهند سهام شرکتی را بفروشند و یا بخرند؛ بنابراین تلاش کنند که تحت تاثیر این هیجانات بازار قرار نگیرند و حتماً باید با افراد حرفه‌ای این حوزه مشورت کنند.

کد خبر: ۷۳٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha