۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
کاهش ۷۰ درصدی سفرهای ریلی در چین
تحت تاثیر کرونا رقم خورد؛

کاهش ۷۰ درصدی سفرهای ریلی در چین

اعمال محدودیت‌های کرونایی در چین سبب شد سفرهای ریلی در این کشور همزمان با آغاز سال نو حدود ۷۰ درصد کاهش یابد.

به گزارش بازار، همزمان با افزایش درخواست‌ها از مردم چین برای ماندن در خانه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، سفرهای ریلی در این کشور با آغاز سال نوی چینی حدود ۷۰ درصد کاهش یافت.

گروه دولتی سفرهای ریلی در چین روز شنبه اعلام کرد از ۲۸ ژانویه تا ۱۱ فوریه (۹ تا ۲۳ بهمن) ۵۲.۳۳ میلیون سفر ریلی در این کشور انجام شد که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته ۶۸.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

سفرهای درون‌استانی در چین همزمان با آغاز سال نو در این کشور، بزرگترین مهاجرت سالانه انسانی در جهان به شمار می‌رود. در این زمان ساکنان شهرها، کارگران مهاجر، دانش‌آموزان و دانشجویان به شهرهای خود بازمی‌گردند تا سال نو را در کنار خانواده‌هایشان جشن بگیرند.

این در حالی است که به نوشته روزنامه چاینا دیلی، تحویل پستی بسته‌ها در چند روز اخیر در چین در قیاس با مدت مشابه سال گذشته ۲۳۳ درصد افزایش یافته و بیش از ۱۳۰ میلیون بسته به صاحبانشان تحویل داده شده است.

جمعه (دیروز) سال نو در چین آغاز شد. در حالی که بیشتر بخش‌های اقتصاد چین فعالیت‌های خود را به حالت عادی بازگردانده‌اند، اصرار بر استفاده از ماسک، نظارت الکترونیک و اعمال قرنطینه‌ها و محدودیت‌های گاه و بی‌گاه سبب شده است چین در مهار بیماری کووید-۱۹ به الگویی موفق تبدیل شود. چین شنبه برای ششمین روز متوالی اعلام کرد موردی از انتقال داخلی ویروس کرونا را ثبت نکرده است و تنها ۸ مسافرِ مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور ثبت شده اند. تاکنون ۸۹ هزار و ۷۵۶ نفر در چین به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۴ هزار و ۶۳۶ نفر بر اثر آن جان خود را از دست داده اند.

کد خبر: ۷۳٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha