۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
سهم اعتبارات عمرانی اردبیل از بودجه ۹۹ باید مشخص شود/ اختصاص ۵ درصد منابع صندوق توسعه به استان‌ها
نماینده مشگین شهر در مجلس:

سهم اعتبارات عمرانی اردبیل از بودجه ۹۹ باید مشخص شود/ اختصاص ۵ درصد منابع صندوق توسعه به استان‌ها

اردبیل- نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس گفت: براساس اظهارنظر رئیس سازمان برنامه و بودجه، در لایحه بودجه سال ۹۹، بیش از ۶۳ هزار میلیارد تومان نقدینگی صرف پروژه‌های عمرانی در استان‌های مختلف شده که ما از مسئولان استانی می‌خواهیم در این زمینه شفاف و روشن منابع صرف شده برای پروژه‌های اجرایی را اعلام کنند.

محمود عباس‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: بعد از ماه‌ها بحث و بررسی و نظرات چالشی در مورد بودجه سال ۱۴۰۰ و کارهای کارشناسی که در کمیسیون تلفیق انجام شده بود، کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ رد شد در حالی که خود بنده به این لایحه رأی مثبت دادم.

وی تصریح کرد: همکاران ما در کمیسیون تلفیق با تجربه و تخصص روی این لایحه بررسی‌ها و نظرات کارشناسی را در نظر گرفته بودند تا با یک اصلاح مناسب در صحن علنی مطرح شود که به دلایلی کلیات این لایحه رد شد که به نظر می‌رسد همکاران ما در این زمینه جوگیر شدند.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از رد لایحه بودجه برای اصلاح به دولت ارسال شده و به نظر می‌رسد در هفته جاری این لایحه در دستور کار مجلس قرار گیرد تا زمینه بررسی مجدد آن در فرصت اندک باقی‌مانده تا پایان سال به انجام برسد.

عباس‌زاده پیشنهاد خود را برای رفع محرومیت‌زدایی و پرهیز از تمرکززدایی در مرکز کشور اعلام کرد و افزود: ما به کمیسیون تلفیق پیشنهاد کرده بودیم تا از محل منابع صندوق توسعه ملی ۵ درصد در اختیار شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها قرار گیرد تا از این طریق استان‌های محروم بتوانند در ریل توسعه قرار بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قطعا در اصلاحیه بودجه همین پیشنهاد را پیگیری خواهیم کرد تا فرصتی خوب برای توسعه استان‌های محروم و کمتر توسعه یافته به وجود آید.

عباس‌زاده به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کردند که در لایحه بودجه ۱۳۹۹ بیش از ۶۳ هزار میلیارد تومان نقدینگی صرف پروژه‌های عمرانی در استان‌های مختلف شده که ما از مسئولان استانی می‌خواهیم در این زمینه شفاف و روشن منابع صرف شده برای پروژه‌های اجرایی را اعلام کنند.

وی بیان کرد: شایسته است رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل سهم استان اردبیل را از این ۶۳ هزار میلیارد تومان اعلام کند تا همه مردم در جریان تأمین این اعتبارات برای پروژه‌های عمرانی و اجرای آنها قرار گیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به موضوع تمرکززدایی از پایتخت و استقبال نمایندگان به اصلاح فرآیندها در این زمینه اشاره کرد و گفت: اصلا شایسته نیست کشور با یک ساختار متمرکز اداره شود در حالی که در آمایش سرزمینی باید به ظرفیت همه مناطق کشور توجه شده و به نوعی قانون گریز از مرکز مورد توجه قرار گیرد.

عباس‌زاده اظهار کرد: در حال حاضر برعکس این قانون هجوم و تمایل به مرکز کشور را شاهد هستیم که این موضوع مشکلاتی را در تهران و پایتخت کشور به وجود آورده به طوریکه ۷۰ درصد ثروت و نقدینگی کشور نیز در این مناطق تمرکز یافته است.

وی تصریح کرد: ما اگر می‌خواهیم جلوی مهاجرت‌ها را بگیریم باید به شکل معکوس عمل کرده و به استان‌های کمتر توسعه یافته و با تراکم جمعیت کمتر توجهی جدی داشته باشیم تا با توزیع عادلانه اعتبارات و منابع دولتی و حتی بخش خصوصی بتوانیم در استان‌های محروم و کمتر توسعه یافته انگیزه سرمایه‌گذاری را بالا ببریم.

کد خبر: ۷۳٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha