۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
آگاهی رسانی در حوزه واکسن کرونا؛ بخشی از مسئولیت اجتماعی شرکتهای هندی
دهلی برای تسریع واکسیناسیون از شرکتهای بزرگ کمک می‌گیرد؛

آگاهی رسانی در حوزه واکسن کرونا؛ بخشی از مسئولیت اجتماعی شرکتهای هندی

در کشور هند شرکتهای بزرگ موظف هستند تا بخشی از سود خود را برای انجام مسئولیتهای اجتماعی اختصاص دهند و در سال جاری اطلاع رسانی در مورد کارایی واکسن کرونا، تشویق مردم برای دریافت واکسن و حمایت از افراد آسیب دیده به عنوان بخشی از این مسئولیتها معرفی شده است.

 بازار؛ گروه بین الملل: واکسیناسیون دنیا علیه ویروس کرونا یک پروژه بزرگ جهانی است. پروژه ای که اجرا شدن آن نیاز به همکاری تمامی ارکان اقتصادی و سیاسی در کشورها دارد. در هند از شرکتهای بزرگ خواسته شده است تا در اجرای پروژه با دولت همکاری کنند.

از یک طرف در حوزه اطلاع رسانی در مورد واکسن کرونا و ضرورت دریافت آن و از طرف دیگر در حوزه اجرای این طرح. البته بسیاری از شرکتها با استفاده از بودجه های مسولیتهای اجتماعی خود تلاش می کنند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند.

به عنوان مثال شرکت پپسی فعال در هند در نظر دارد تا از بودجه های مسولیتهای اجتماعی خود برای اطلاع رسانی در مورد ضرورت رعایت بهداشت و استفاده از انواع ضدعفونی کننده ها و استفاده از ماسک در محل های عمومی استفاده کرده است.

مسولیت اجتماعی شرکتها درحوزه اطلاع رسانی در مورد واکسن کرونا
اهمیت واکسیناسیون حداقل ۷۰ درصد جمعیت کشورها برای ممانعت از شیوع ویروس کرونا و پایان یافتن پاندمی باعث شده است تا مسولیتهای اجتماعی در شرکتهای مختلف به مساله واکسیناسیون اختصاص پیدا کند.

به عنوان مثال در هند که یکی از پر جمعیت ترین کشورهای دنیا است، در گام اول از شرکتها خواسته شد تا  واکسیناسیون کارکنان خود را به عنوان بخشی از مسولیتهای اجتماعی  شرکت در دستور کار قرار دهند ولی واکسیناسیون در شرایطی انجام می شود که افراد تمایل به دریافت واکسن داشته باشند.

به همین دلیل وزیر امور شرکتهای هند اخیرا طرح تازه ای ارایه کرده است. بر مبنای این طرح شرکتهای بزرگ فعال در هند که موظف به صرف ۲ درصد از سود سالانه خود برای انجام مسولیتهای اجتماعی هستند، می توانند این بودجه را صرف اطلاع رسانی در مورد واکسن های کرونا و متقاعد کردن مردم برای دریافت واکسن بکنند.

بر طبق بیانیه وزارت امور شرکتها در هند این سیاست می تواند سرعت واکسیناسیون را در کشور افزایش دهد و کمک بزرگی به پایان دادن به این همه گیری می کند. باید در نظر داشت که اطلاع رسانی در مورد مزایای واکسن و خطرات جانبی اجتماعی در صورت دریافت واکسن می تواند گام بسیار  مهمی در جهت افزایش شمار افراد واکسینه شده در این کشور باشد.

به همین دلیل  اطلاع رسانی به طرق مختلف از جمله تولید تبلیغات تلویزیونی و رادیویی یا توزیع پوسترهای تبلیغاتی در مناطق و حتی تبلیغ در مورد واکسیناسیون روی بسته بندی های محصولاتشان می تواند به عنوان بخشی از مسولیت اجتماعی شرکتها در نظر گرفته شود و به طور همزمان ایجاد شرایط برای واکسیناسیون کارکنان و خانوداه های انها در دستور کار شرکتها قرار بگیرد.

هم اکنون بالغ بر ۷.۵ میلیون نفر در کشور هند واکسن کرونا دریافت کرده اند ولی این عدد برای کشوری که بالغ بر ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت دارد، عدد بسیار کمی است. هند در نظر دارد تا اواسط سال جاری ۳۰۰ میلیون نفر را واکسینه کند و تشویق مردم برای حضور یافتن در مراکز واکسیناسیون و دریافت واکسن اولین و اصلی ترین گام است.

استفاده از بودجه های مسولیت اجتماعی شرکتها در جهت تبلیغات در سالی که دولتها برای تامین واکسن مورد نیاز مردم و آموزش کادر درمانی برای اجرای این طرح هزینه زیادی را متحمل شده اند، اهمیت زیادی دارد و بار بزرگی از دوش دولتها برمی دارد. وزیر امور شرکتهای هند تاکید کرد مسولیت اجتماعی شرکتها باید متناسب با نیازهای کشور صرف شود و در شرایط کنونی تشویق مردم برای دریافت واکسن اولویت اول کشور است.

تاتا استیل ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به سه روستا را بر عهده گرفت
 شرکت تاتا استیل اعلام کرده است از بودجه مسولیتهای اجتماعی خود برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به سه روستای دورافتاده در کشور هند استفاده می کند و روستاهایی مد نظر قرار می گیرد که در جریان کرونا آسیب زیادی دیده اند ولی اطلاعات زیادی در مورد راه های مقابله با این ویروس ندارند.

بر طبق این گزارش قرار است طرح ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به این روستاها به معنای حضور یافتن افراد متخصص در روستا و سرزدن ان ها به تمامی اهالی روستا است تا در صورتیکه آنها با بیکاری خاصی روبرو هستند یا نیاز به دارو و درمان دارند، بتوانند از این خدمات برخوردار شوند.

شرکت تاتا استیل برای انجام مسولیت اجتماعی خود سالانه به بیش از ۱۰ میلیون نفر که در این سه  روستا زندگی می کنند، خدمات بهداشتی ارایه می دهد  و در نظر دارد که این طرح را در سالهای بعد گسترش دهد.

کد خبر: ۷۳٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha