۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴
«بیت کوین» پس از رسیدن به ۵۲ هزار دلار ریزشی می شود| ورود ایرانی ها پس از سقوط بورس به ارز دیجیتال
گزارش «بازار» از پیش بینی قیمت ارز دیجیتال

«بیت کوین» پس از رسیدن به ۵۲ هزار دلار ریزشی می شود| ورود ایرانی ها پس از سقوط بورس به ارز دیجیتال

کارشناسان اقتصاد فضای مجازی و رمز ارزها پیش بینی می کنند احتمال رشد قیمت بیت کوین بدون هیچ مقاومتی تا ۵۲ هزار دلار وجود دارد اما به احتمال زیاد پس از رسیدن نرخ بیت کوین به این رقم با سد مقاومت مواجه و قیمت آن ریزشی شود.

اسدالله خسروی؛ بازار: رشد قیمت بیت کوین از اواخر تابستان سالجاری شروع و با نوسان اندک همچنان افزایشی بوده است. بازاری نوپا اما جذاب پر مشتری که سرمایه گذاران خرد و کلان در دنیا اکنون به این بازار سود آور چشم دوخته اند.
هر چند معامله در چنین بازاری به صورت مجازی و در بستر الکترونیک در حال انجام است و از طرفی متولی نامشخص و نامعلومی دارد اما این بازار جدید تاکنون نااطمینانی را برای مشتریان خود ایجاد نکرده است.

بیشتر مشتریان پر و پا قرص بیت کوین و رمز ارزها را جوانان و نوجوانانی تشکیل می دهد که با پیشرفت های دنیای مجازی بزرگ شده اند. این در حالی است که بیت کوین پس از گذراندن چهار سد مقاومت طی شش ماه اخیر قیمت آن برای رسیدن به رقم ۵۰ هزار دلار دور برداشته و به گفته کارشناسان چنانچه سد مقاومت بیش از ۵۰ هزار دلاری قیمت آن شکسته شود احتمال اصلاح قیمت ها و نزولی شدنش دور از انتظار نیست.

البته نوسان قیمت بیت کوین به وضعیت ارزشمندی یا بی ارزش شدن قیمت دلار بستگی دارد حال از آنجایی که مدتی است دلار در دنیا روز به روز کم ارزش می شود بنابراین چنانچه روند کاهشی ارزش دلار در دنیا ادامه دار شود امیدها برای رشد قیمت بیت کوین همچنان وجود دارد.

راه باز رشد قیمت بیت کوین برای رسیدن به ۵۰ هزار دلاری شدن
مهدی ساقی، کارشناس اقتصاد فضای مجازی و رمز ارزها در گفتگو با خبرگزاری «بازار» درباره آینده قیمت بیت کوین با توجه به روند رو به رشد نرخ آن طی یکی دو ماه آخر می گوید: ازآنجایی که رشد سرمایه گذاری بازار ارزهای دیجیتال در دنیا داغ است و این بازار به عنوان بازاری جدید و جذاب برای سرمایه گذاری جا افتاده است رصد چنین بازاری از سوی مشتریان و سرمایه گذاران انجام و پیگیری برای آینده معاملات در این بازار زیاد شده است. در چنین شرایطی باید گفت شکسته شدن سد مقاومت ۴۰ هزار دلاری قیمت بیت کوین راه رشد قیمت این کالای مجازی ارزشمند را تا مرز ۵۲ هزار دلاری باز کرده است.

به نظر می رسد قیمت بیت کوین با روندی رو به رشد تا رسیدن قیمت آن به ۵۲ هزار دلار بدون هیچ مقاومتی وجود دارد اما با توجه به اصلاح قیمت ها در این بازار در چنین نقطه ای، احتمال ریزش آن نیز باید در نظر گرفته شود

وی با پیش بینی قیمت بیت کوین در آینده نزدیک گقت: به نظر می رسد قیمت بیت کوین با روند رو به رشدی تا رسیدن قیمت آن به ۵۲ هزار دلار بدون هیچ مقاومتی وجود دارد اما با توجه به اصلاح قیمت ها در این بازار در چنین نقطه ای احتمال ریزش آن نیز باید در نظر گرفته شود.

رابطه الاکلنگی دلار و بیت کوین
این کارشناس اقتصاد فضای مجازی و رمز ارزها با بیان اینکه معمولا رابط دلار با بیت کوین رابطه ای الاکلنگی است، گفت: رشد قیمت بیت کوین طی یکی دو ماه اخیر بیشتر به دلیل تضعیف ارزش دلار در بازارهای جهانی بوده است این موضوع باعث شد تا بازار مجازی ارز دیجیتال رونق گیرد و سرمایه گذاران زیادی جذب این بازار شوند.

پیشرفت و پسرفت بازار ارزهای مجازی بستگی به چگونگی تغییر نرخ دلار در دنیا بستگی دارد. علاوه بر این موضوع خود بازار بیت کوین معمولا پس از رشد بالا و ثبت رکورد قیمتی وارد فاز اصلاح می شود در این شرایط  بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین معمولا با افت مواجه خواهند شد

ساقی ادامه داد: پیشرفت و پسرفت بازار ارزهای مجازی و بیت کوین بستگی به چگونگی تغییر نرخ دلار در دنیا دارد. علاوه بر این موضوع خود بازار بیت کوین معمولا پس از رشد بالا و ثبت رکورد قیمتی وارد فاز اصلاح می شود در این شرایط بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین معمولا با افت مواجه خواهند شد.  

ورود سرمایه گذاران ایرانی به بازار ارزهای مجازی پس از سقوط شاخص ها در بازار سرمایه
وی اضافه کرد: در ایران نیز با توجه به سیر نزولی شاخص ها در بازار سرمایه خیلی ها سرمایه های خود را از بورس خارج و به معامله در فضای مجازی چون خرید بیت کوین و «آلت کوین» (ارزهای دیجیتال غیراز بیت کوین) روی آوردند. این افراد که بیشتر آنها جوانانی هستند که هیجان ورود به بازارهای سرمایه گذاری مجازی را دارند چرا که فن آوری های روز دنیا را به خوبی می شناسند برخلاف افراد میانسال و سن بالا هستند که معمولا در حوزه های فیزیکی با جایگاه مشخص و معین سرمایه گذاری می کنند.

چون قیمت ارزدیجیتال و بیت کوین رشد مناسب خود را کرده است و به زودی وارد اصلاحات قیمتی می شود، بنابراین سرمایه گذاری برای کسب سود در چنین موقعیتی اشتباه است چرا که قیمت ها در سقف قرار دارند و اگر مردم این روزها برای سودآوری روی ارز دیجیتال و بیت کوین حساب باز کنند سود چندانی نخواهند برد و احتمال ریزش آن نیز وجود دارد

ساقی به سرمایه گذاران بیت کوین و ارز دیجیتال هشدار داد؛ چون قیمت ارزدیجیتال و بیت کوین رشد مناسب خود را کرده است و به زودی وارد اصلاحات قیمتی می شود، بنابراین سرمایه گذاری برای کسب سود در چنین موقعیتی اشتباه است چرا که قیمت ها در سقف قرار دارند و اگر مردم این روزها برای سودآوری روی ارز دیجیتال و بیت کوین حساب باز کنند سود چندانی نخواهند برد و احتمال ریزش آن نیز وجود دارد.

احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۳۰ هزار دلار!

احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۵۲ هزار دلار وجود دارد اما این رقم با سد مقاومت مواجه شده و به نظر می رسد قیمت بیت کوین پس از رسیدن به ۵۲ هزار دلاری با چرخشی رو به عقب حتی تا ۳۰ هزار دلار هم ریزش کند

همچنین محسن رضایی صدرآبادی، دیگر کارشناس خبره اقتصادی فضای مجازی و رمز ارزها در گفتگو با خبرگزاری «بازار» گفت: قیمت بیت کوین الان بیش از ۴۷ هزار دلار بوده و رشد خود را کرده است، حال از آنجایی که احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۵۲ هزار دلار وجود دارد اما این رقم با سد مقاومت مواجه شده و به نظر می رسد قیمت بیت کوین پس از رسیدن به ۵۲ هزار دلاری با چرخشی رو به عقب حتی تا ۳۰ هزار دلار هم ریزش کند.

احتمال خروج هندوستان از سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال
وی با بیان اینکه علاوه بر اصلاح قیمت ها در بازار ارز دیجیتال و بیت کوین پس از رشد قابل توجه سرمایه گذاری در این بازار، این احتمال وجود دارد که سرمایه گذاران هندی به زودی از چنین بازاری خارج شوند، گفت: با توجه به جمعیت بیش از یک میلیارد نفری هندوستان و حضور خیلی از سرمایه گذاران هندی در معاملات فضای مجازی، گزارش هایی مبنی بر قانون منع ورود سرمایه گذاری در بازارهای مجازی در این کشور به گوش می رسد که چنانچه این تصمیم نهایی شود سرمایه گذاران هندی احساس خطر کرده و سرمایه های خود را از این بازار خارج خواهند کرد در چنین شرایطی این موضوع باعث می شود تا قیمت ارزهای مجازی و بیت کوین با افت شدید همراه شود.

«ترون» بازاری مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت نیست
وی درباره سرمایه گذاری در بازار ارزهای مجازی چون(ترون) گفت: هرچند این نوع ارز مجازی با رشد خوبی اخیرا توانسته سرمایه گذاران را منتفع کرده است، اما در حقیقت باید گفت که «ترون ارز» بازار خوبی برای سرمایه گذاری نمی تواند باشد چرا که درصد رشد این نوع ارز به نسبت اتریوم خیلی پایین بوده است اما سرمایه گذاری بر روی ترون در بلند مدت می تواند پروژه سرمایه گذاری خوبی باشد اما در کوتاه مدت نمی توان برای سود آوری روی آن حساب باز کرد.

بیت کوین به ۵۰ هزار دلار نزدیک شد
بنا به این گزارش، ارزش بیت کوین روز پنج شنبه به رکورد ۴۸۴۸۱.۴۵ دلار رسید که نتیجه اطلاعیه بانک نیویورک ملون برای تاسیس یک واحد جدید جهت کمک به نگهداری، انتقال و انتشار ارزهای مجازی بود.

به دنبال اطلاعیه بانک نیویورک ملون برای تاسیس یک واحد جدید جهت کمک به نگهداری، انتقال و انتشار ارزهای مجازی، ارزش بیت کوین روز پنجشنبه رکورد جدیدی زد.  بیت کوین در اولین ساعات روز پنجشنبه به رکورد ۴۸۴۸۱.۴۵ دلار رسید و در اواخر روز پنجشنبه ۴۷۹۳۲ دلار معامله می‌شد. بزرگترین ارز مجازی دنیا از نظر سرمایه بازار ۶۶ درصد در سال جاری میلادی افزایش ارزش داشته و ۱۲۰۰ درصد نسبت به اواسط مارس ۲۰۲۰ بالا رفته است.

این اطلاعیه بانک نیویورک ملون درست پس از آن اعلام شد که الون ماسک مدیرعامل تسلا  ۱.۵ میلیارد دلار از این ارز مجازی را خریداری کرد و گفت به زودی بیت کوین را به عنوان یک شیوه پرداخت برای خودروهایش قبول می‌کند.

شرکت بلک راک، بزرگترین شرکت مدیریت سرمایه دنیا، بیت کوین را به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطلوب قبول کرده است.   شرکت مسترکارت روز چهارشنبه اعلام کرد قصد دارد از برخی ارزهای مجازی در شبکه خود حمایت کند.

ولی لوکا پائولینی، استراتژیست ارشد در مدیریت سرمایه پیکتت عقیده دارد این شرکت ها از خودشان در برابر احتمال موفقیت بیت کوین حمایت می کنند. وی گفت: «این شرکت ها کاری را می‌کنند که برخی سرمایه‌گذاران انجام می‌دهند. یعنی می‌گویند احتمال شکست بیت کوین وجود دارد ولی ممکن است موفق شود. بنابراین می‌خواهند بخشی از موفقیت آن باشند».  ارز مجازی اتریوم هم چند روز پس از آغاز تجارت آن در بازار بورس ملکنتایل نیویورک، سه درصد بالا رفته و به رکورد ۱۸۳۹ دلار رسیده است.

کد خبر: ۷۳٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهران IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      0 0
      با توجه به محدودیت تولیدبیت کویین و همچنین سرمایه‌گذاری شرکت های بزرگ در این زمینه قیمت بیت کویین تا سال آینده به 100هزار دلار ر خواهد رسید. پس بهتر مقدار کمی از دارایی های مازادمان را در صرافیهای معتبر خارجی مثل کونیکس و داخلی مثل اکسیر، بیدارز و بهترینشون نوبیتکس بیت کویین بخریم، علت اینکه میگم نوبیتکس بهترینه به دلایل زیر هست 1- کاربران زیاد و فعال، حجم معامله بیت کوین روزانه این صرافی بالای 200 میلیارد تومان هست. 2- قیمت بسیار مناسب بدلیل خرید و فروش بدونه واسطه 3- دارای پشتیبانی متعهد و بسیار خوب 4- امکان برداشت سریع ریالی با معرفی حساب بانک آینده 5-احراز هویت بسیارآسان و راهنمای کامل تمامی مراحل از ثبت‌نام تا خرید و فروش رمز ارزها با فیلم های آموزشی 6-امنیت شناسایی دوعاملی 7- تخفیف ویژه بر روی کارمزدها در صورت وارد کردن کد معرف تخفیف دار در زمان ثبت نام نوبیتکس بستری امن، سریع و آسان جهت تبادل مستقیم بین خریداران و فروشندگان است. من در کادر لینک اتصال به سایت و کد تخفیف (273988) جهت استفاده دوستان قرار میدهم. https://nobitex.ir/signup/?refcode=273988 توجه :بعضی از دوستا
    • مجید GB ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      0 1
      بعید میدونم نوحوانان و جوانان بتونن چند تریلیارد دلار رو در کریپتو کارنسی جابجا کنند. کلا نسل جدید و آینده در دستان کریپتو هست نه فقط نوجوانان