۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
دانشگاه علوم پزشکی ایلام مسئول توزیع مواد ضدعفونی و ماسک است
استاندار ایلام:

دانشگاه علوم پزشکی ایلام مسئول توزیع مواد ضدعفونی و ماسک است

ایلام - استاندار ایلام با اشاره به اینکه مسئولیت توزیع مواد ضدعفونی و ماسک در بازار ایلام بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: حوزه بهداشت و درمان بایید مواظبت کند که در توزیع این مواد در بین مردم مشکلی پیش نیاید.

به گزارش بازار، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر امروز یکشنبه در ستاد تنظیم بازار استان در استانداری ایلام که با موضوع بیماری کرونا برگزار شد بر رعایت انصاف در شرایط کنونی کشور تاکید کرد و گفت: امروز در بازار شاهد گرانی برخی میوه جات و موادی که در تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر گذار است، هستیم.

وی با تاکید بر همکاری مردم و رعایت بهداشت فردی در بحث بیماری کرونا، اظهار داشت: معمولا در شرایط سختی همه به هم کمک می کنند اما سوء استفاده برخی از شرایط پیش آمده در بحث کرونا در احتکار و گران کردن مواد مورد نیاز مردم ظلم و گناه نابخشودنی است.

وی افزود: در اینجا قیمت واقعی را باید بر مبنای فاکتور واقعی گذاشت و راستی آزمایی این موضوع بر عهده تعزیرات و صنعت و معدن است.

استاندار ایلام از کمک و مساعدت دولت در تهیه مواد ضدعفونی خبر داد و گفت: ضمن اختصاص اعتبارات لازم با برخی کارخانجات استان قرار داد بسته ایم که مواد شوینده، الکل و مواد ضدعفونی استان را تامین کند و توسط دانشگاه علوم پزشکی در اختیار مردم قرار گیرد.  

وی با اشاره به اینکه مواد ضدعفونی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای توزیع قرار می گیرد، اضافه کرد: حوزه بهداشت و درمان بایست مواظبت کند که در توزیع این مواد در بین مردم مشکلی پیش نیاید.

سلیمانی دشتکی افزود: درخصوص تهیه ماسک تمهیداتی در نظر گرفته شده اما واقعیت آن است که همه مردم نیاز به ماسک ندارند و فقط کسانی که بیمار هستند برای عدم انتشار ویروس به دیگران، نیازمند زدن ماسک هستند.

وی تاکید کرد: مسئولیت اصلی توزیع مواد ضدعفونی و ماسک بر عهده دانشگاه علوم پزشکی استان است و غیر از داروخانه های دارای مجوز هیچ مغازه ای حق فروش ماسک را ندارد و در غیر اینصورت تعزیرات ضمن مصادره مواد، برخورد قانونی کند.

سلیمانی دشتکی در ادامه با تاکید بر فعال بودن بازار و کارخانجات ایلام گفت: بازار و کارخانجات استان در این شرایط تعطیل نیستند و زندگی ادامه دارد، منتها همه بایست با رعایت بهداشت فردی و اجتماعی به هم کمک کنیم و در این راستا بازار استان و کارخانجات نیز بایست با رعایت موارد پیشگیرانه و ضدعفونی محصولات و مکان های عمومی توجه و دقت جدی داشته باشند.

کد خبر: ۷٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha