۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
جای خالی کنترل موثر بر قیمت کالاهای اساسی| نتیجه نظارت ها باید در سفره مردم دیده شود
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

جای خالی کنترل موثر بر قیمت کالاهای اساسی| نتیجه نظارت ها باید در سفره مردم دیده شود

عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت و کنترل بر عرضه کالاهای اساسی توسط متولیان امر رها شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی؛ در مورد افزایش قیمت کالاهای اساسی گفت: شرکت بازرگانی دولتی در حوزه تامین کالاهای اساسی کوتاهی می‌کند بویژه در تولید کالای‌های ضروری مثل تهیه و تولید روغن نباتی که به تازگی در بازار با کمبود شدید آن مواجه هستیم؛ تا به امروز و به این شکل با کاهش کالاهای اساسی در بازار روبرو نبودیم اما امسال به صورت فصلی اقلام ضروری زندگی مردم هر روز  کمیاب می‌شوند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: کالاهای اساسی که کمبود آن احساس نمی‌شود اما با نوسانات قیمتی  متفاوت‌ روبرو هستیم که امکان تامین آن برای مردم وجود نداشته است؛ ابتدا  شرکت بازرگانی دولتی باید بپذیرد در تامین بسیاری از کالاهای اساسی کمبود داریم.

وی ادامه داد: عملکرد سازمان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاثیر کلی بر نظارت بازار و تعزیزات حکومتی دارند.  سیستم بازرسی وزارت صمت و سازمان نظارت بر مصرف کنندگان و تولید کنندگان نقش نظارت بر قیمت گذاری کالاهای مصرفی را بر عهده دارند؛ تعزیرات مدعی است که باید پرونده‌ای از گرانی‌ها ارائه شود تا نظارتی صورت بگیرد.

عنابستانی ادامه داد: در حال حاضر سیستم بازرسی و وزارت صمت  نقش نظارت بر قیمت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  را رها کرده و نسبت به نوسانات بازار قیمت بی توجه هستند،  در بازار شاهد رشد نجومی قیمت کالاهای اساسی هستیم که هیچ نظارتی بر روی آنها نیست و فشار مضاعفی بر روی مردم است. کالاهای اساسی باید با قیمت ثابتی در اختیار مصرف کنندگان قرار  گیرد.

میدان برای جولان سوء استفاده گران خالی و مهیا است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: نظارت و کنترل بر عرضه و قیمت گذاری کالاهای اساسی توسط متولیان امر مورد بی توجهی است و بازار تعیین کننده قیمت ها است و هر کس با قیمت دلخواه آن را به دست مصرف کننده می‌رساند و شاهد نرخ‌های متفاوت در بازار مصرف هستیم در این بین میدان برای جولان سوء استفاده گران خالی و مهیا است؛ متاسفانه تحمل این شرایط برای مردم روز به روز سخت‌تر می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: شرکت خدمات بازرگانی دولتی در تامین کالاهای اساسی به صورت جدی باید تلاش کند در نظارت و توزیع عادلانه کالاهای اساسی و سازمان مصرف کنندگان باید با متخلفان برخورد جدی از طرف سازمان تعزیرات حکومتی وجود داشته باشد؛ هر یک از سازمان‌ها در شرایط فعلی نقشی اساسی دارند.

عنابستانی در ادامه تاکید کرد: روزی که آقای رزم حسینی به عنوان وزیرصمت رای آورد؛ وعده ورود جدی به قیمت‌گذاری‌های کالاهای اساسی را داده اما اثری در کاهش قیمت کالاهای اساسی را شاهد نبوده‌ایم.

کد خبر: ۷۳٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha