۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
مسترکارت از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند!

مسترکارت از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند!

مسترکارت از برنامه‌های خود برای پشتیبانی از ارزهای دیجیتال در سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از رمزارز نیوز، شرکت خدمات مالی مسترکارت (MasterCard) از برنامه‌های خود برای پشتیبانی از ارزهای دیجیتال در سال جاری میلادی خبر داد. به این ترتیب، بیش از یک میلیارد کاربر مسترکارت خواهند توانست از ارزهای دیجیتال برای پرداخت هزینه‌ خدمات بیش از ۳۰ میلیون کسب و کار استفاده کنند.

مسترکارت معتقد است که با این اقدام، کسب و کارهای مختلف می‌توانند خدمات خود را به تعداد مشتریان بیشتری ارائه دهند. همچنین، آن دسته از کاربرانی که به دلیل عدم پشتیبانی از ارزهای دیجیتال، در حال مهاجرت از مسترکارت بودند، به این ترتیب در این شبکه ماندگار خواهند شد.

در بیانیه مسترکارت آمده است: «موضوع اصلی، انتخاب است. مسترکارت به شما توصیه نمی‌کند که استفاده از ارزهای دیجیتال را آغاز کنید. اما با ایجاد شرایط لازم، امکان انتقال ارزش به صورت دیجیتال را برای مشتریان، فروشندگان و کسب و کارها فراهم می‌کند.»

طبق گزارش‌ها، این غول پرداخت جهانی به دلیل «قابلیت اطمینان و امنیت» استیبل کوین‌ها، قصد دارد از این نوع ارزهای دیجیتال پشتیبانی کند، اما هنوز نامی از یک ارز دیجیتال خاص نبرده است.

با این حال، مسترکارت چهار معیار اصلی ارائه داده است که بر اساس آنها دارایی‌های احتمالی را ارزیابی خواهد کرد: حمایت قوی از مصرف‌کننده از جمله حریم خصوصی و امنیت، انطباق دقیق با سیاست‌های شناخت مشتری (KYC)، پایبندی به قوانین و مقررات محلی و ثبات به عنوان ابزاری برای پرداخت.

مسترکارت همچنین اشاره کرد که با چندین بانک مرکزی بزرگ در سراسر جهان برای نوآوری در زمینه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) همکاری خواهد کرد. سال گذشته، این شرکت با انتشار یک ابزار جعبه شنی (sandbox) مجازی نشان داده بود که چگونه می‌توان از CBDC ها برای تسویه خریدهای مصرف‌کننده با استفاده از زیرساخت‌های مسترکارت استفاده کرد.

مسترکارت در بیانیه خود، همچنین از افزایش تقاضا برای دارایی‌های دیجیتال در میان مشتریان خبر داد و خاطرنشان کرد که بسیاری از کاربران در بازار صعودی فعلی، دارایی‌های دیجیتال را با مسترکارت‌های خود خریداری کرده‌اند. این شرکت افزود: دارایی‌های دیجیتال در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از دنیای پرداخت‌ها هستند.

مسترکارت پیش از این نیز، بودجه قابل توجهی را برای تحقیق در زمینه فناوری دفتر کل توزیع شده اختصاص داده بود. در حال حاضر، این شرکت ۸۹ اختراع ثبت شده در زمینه بلاکچین دارد و ۲۸۵ مورد دیگر نیز در دست بررسی هستند.

علاوه بر این، مسترکارت مدت‌هاست که با شرکت‌های وایرکس (Wirex) و بیت‌پی (BitPay) برای ایجاد کارت‌های رمزارزی مشارکت دارد، اگرچه تاکنون هیچ ارز دیجیتالی از طریق شبکه مسترکارت منتقل نشده است.

در هفته جاری، شرکت خودروسازی تسلا (Tesla) از خرید ۱٫۵ میلیارد دلار بیت کوین (BTC) از ذخیره سرمایه نقدی خود خبر داد و افزود که به زودی این ارز دیجیتال را به عنوان یک روش پرداخت برای محصولات خود خواهد پذیرفت. هفته گذشته نیز، ال کلی (Al Kelly)، مدیر عامل شرکت ویزا (Visa)، بار دیگر بر تعهدات خود در مورد پرداخت‌های رمزارزی تأکید کرده بود.

بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که سایر شرکت‌های فناوری نیز به زودی وارد دنیای ارزهای دیجیتال خواهند شد. در همین راستا، ارائه‌دهنده خدمات مالی RBC Capital Markets بیان کرد که اپل نیز باید از اقدامات تسلا پیروی کند. به گفته میچ استیوز (Mitch Steves)، تحلیل‌گر RBC، توسعه یک ارز دیجیتال مبادله‌ای در کیف پول اپل (Apple Wallet)، باعث رشد قابل توجه بازار خواهد شد.

کد خبر: ۷۳٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha