۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
تقویت سمت تقاضا با افزایش ضریب اعتباری کارگزاری
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

تقویت سمت تقاضا با افزایش ضریب اعتباری کارگزاری

احمدی، کارشناس بازار سرمایه گفت: افزایش ضریب اعتباری کارگزاری‌ها در بازار نزولی، باعث تقویت سمت تقاضا می‌شود.

به گزارش بازار، شاهین احمدی کارشناس بازار سرمایه، درباره افزایش ضریب اعتباری کارگزاری‌ها افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی بورس، ضریب اعتباری کارگزاری‌ها به ۶۰ درصد رسید که این موضوع باعث تقویت سمت تقاضا در بازار می‌شود.

وی ادامه داد: با افزایش ضریب اعتباری، کارگزاری‌ها می‌توانند در یک قرارداد دو جانبه، اعتبار مورد نیاز مشتریان خود را به واسطه منابع بانکی تامین کنند و سهامداران هم می‌توانند به صورت اعتباری سهام یک شرکت را از یک کارگزار خریداری کنند.

وی با بیان اینکه سهامداران حقیقی باید برای خرید و فروش سهام، آموزش ببینند تا از ریسک بازار در امان باشند گفت: با افزایش ضریب اعتباری کارگزاری‌ها در زمانی که سهامدار وجهی برای خرید ندارد، کارگزاری، اعتباری مانند وام در اختیار مشتریان قرار می‌دهد تا با کمک آن، اوراق بهادار خریداری کنند البته کارگزار براساس سرمایه سهامدار حد اعتبار مشتریان را مشخص می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: زمانی که بازار رشدهای زیادی را تجربه می‌کند، سازمان بورس تصمیم به کاهش ضریب اعتباری کارگزاری‌ها می‌گیرد و برعکس زمانی که بازار دچار افت شده این ضریب افزایش می‌یابد.

احمدی ادامه داد: در شرایط بازار، این افزایش اعتبارکارگزاری‌ها برای حقوقی‌ها بسیار مناسب خواهد بود، زیرا به نقدینگی آن‌ها کمک می‌کند.

کد خبر: ۷۳٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha