۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
ضرورت تلاش همدان برای ورود به اقتصاد دانش بنیان/ حوزه فناوری تقویت شود
مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان همدان تاکید کرد:

ضرورت تلاش همدان برای ورود به اقتصاد دانش بنیان/ حوزه فناوری تقویت شود

همدان - بیات، مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان همدان بابیان اینکه برای ورود به موضوع اقتصاد دانش بنیان باید به سمت حوزه فناوری و دانایی برویم، گفت: اگر این ورودی ها را شکل ندهیم منابع هرز می رود و توسعه مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان نیز شکل نخواهد گرفت.

اصغر بیات در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری با هدف حمایت از اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری و تأمین مالی فناوران راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: صندوق پژوهش و فناوری در حقیقت یک پایه کمک به تولید علم و تجاری‌سازی محصولات فناورانه است.

وی بابیان اینکه با راه اندازی این صندوق برآنیم تا مشکل تأمین مالی بخش خصوصی و دولتی و حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حل شودف گفت: باید باری از دوش مشکلات حوزه علم و فناوری استان همدان برداریم.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان همدان با بیان اینکه طبق اساسنامه این صندوق ۴ وظیفه دارد، اضافه کرد: پرداخت تسهیلات به شرکت های فناور و خلاق، صدور ضمانت نامه ها در حوزه فناوری، ورود صندوق به حوزه کارگزاری ها و توانمندسازی از جمله این وظایف است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری اخذ عاملیت صندوق نوآوری و شکوفایی در قالب گرفتن تسهیلات و خط اعتباری به میزان ۹ برابر سرمایه تادیه شده صندوق و تا سقف ۴۵ میلیارد تومان از جمله اقدامات صندوق پژوهش و فناوری استان همدان محسوب می شود، اظهار کرد: قدم های برداشته شده دیگر این صندوق، شامل پیگیری اخذ کارگزاری نظارت، ارزیابی تسهیلات، توانمندسازی و غیره از صندوق نوآوری شکوفایی است.

بیات ادامه داد: پیگیری طرح های مصوب شرکت های دانش بنیان استان همدان در صندوق نوآوری و شکوفایی به مبلغ ۱۲۷ میلیارد تومان به انجام رسیده است.

وی در ادامه عنوان کرد: هم اکنون موجودی صندوق پژوهش و فناوری استان همدان برای پرداخت تسهیلات مالی برابر ۴۶ میلیارد ریال است.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان همدان عنوان کرد: برای ورود به بحث اقتصاد دانش بنیان باید به سمت حوزه فناوری و دانایی برویم چراکه اگر نتوانیم این ورودی ها را شکل دهیم، منابع هرز می رود و توسعه مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان نیز شکل نخواهد گرفت.

کد خبر: ۷۳٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha