۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
رفع ابهامات پیرامون بازار سرمایه وظیفه سازمان بورس نیست
کارشناس بازار سرمایه:

رفع ابهامات پیرامون بازار سرمایه وظیفه سازمان بورس نیست

گودرزی، کارشناس بازار سرمایه گفت: رفع ابهامات پیرامون بازار سرمایه وظیفه سازمان بورس نیست چرا که این سازمان یک نهاد نظارتی است.

به گزارش بازار، مهدی گودرزی کارشناس بازار سرمایه در خصوص مصوبه اخیر شورای عالی بورس مبنی بر تغییر دامنه نوسان خرید و فروش سهام بین منفی ۲ و مثبت ۶ درصد افزود: یکی از دلائلی اتخاذ این تصمیم کنترل هیجانات بازار سرمایه در کوتاه مدت است.

وی اظهارداشت: از این منظر می توان اتحاذ تصمیم مزبور را مثبت ارزیابی کرد اما این تصمیم به تنهایی دوای درد این روزهای بازار سرمایه نیست.

کارشناس بازار سرمایه گفت: این تصمیم در صورتی می تواند تصمیم خوبی باشد که با کاهش ابهامات پیرامون بازار سرمایه همراه باشد.

وی در ادامه افزود: برطرف کردن ابهامات پیرامون بازار سرمایه وظیفه سازمان بورس نیست چرا که این سازمان یک نهاد نظارتی است.

گودرزی با بیان اینکه تصمیمات در دولت و مجلس اتخاذ می شود، اظهارداشت: متاسفانه در بودجه سال ۱۴۰۰ ابهامات زیادی وجود دارد و این ابهامات سایه سنگینی بر عملکرد شرکت های بورسی خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به برخی از ابهامات منجمله پنج برابر شدن بحث حامل های انرژی مربوط به صنایع، حذف احتمالی معافیت مالیاتی شرکت های صادراتی، قیمت گذاری های دستوری محصولات در بورس کالا گفت: این ابهامات باعث شده بازار سرمایه با وضعیت فعلی روبه رو شود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: تصمیم اخیر شورایعالی بورس برای بازار سرمایه موقتی است درواقع می خواهند با این تصمیم زمان بخرند تا حدی هیجانات بازار کنترل شود.

وی اظهارداشت: اگر این ابهامات و موارد دیگر مترتب بر بازار سرمایه برطرف شود تصمیم مزبور در یک بازه زمانی دیگری که بازار به حالت تعادل برسد می تواند مورد بازبینی قرار گیرد.

گودرزی تصریح کرد: اگر تصمیم مزبور با برطرف شدن ابهامات مورد اشاره همراه نباشد و شرایط سخت شود این تصمیم می تواند منجر به ایجاد اشکال در نقدشوندگی بازار شود.

وی یادآورشد: تصمیم مزبور به یک معنا در راستای حمایت از منافع سرمایه گذاران خرد در کشور اتخاذ شده است.

کد خبر: ۷۳٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha