۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۰
مردم نمی خواهند ایران تبدیل به آزمایشگاه کشورها شود/ سلامت مردم خط قرمز ما است
نماینده مردم اهواز در مجلس:

مردم نمی خواهند ایران تبدیل به آزمایشگاه کشورها شود/ سلامت مردم خط قرمز ما است

مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مجلس با تاکید بر ضرورت حمایت از واکس داخلی گفت: در حال حاضر مردم نگران هستند و نمی خواهند ایران تبدیل به آزمایشگاه کشورهایی شود که حتی با سلامت مردم و تحریم دارو باعث مشکلات زیادی برای کشورمان شده اند.

به گزارش بازار مجتبی یوسفی در گفتگو با خبرنگار واکسن آنلاین با تأکید بر ضرورت حمایت از واکسن داخلی اظهارداشت: اولین نکته ای که باید مدنظر قرار گیرد آن است که خط قرمز ما سلامت مردم و حفظ جان هموطنان عزیزمان است.

وی بیان کرد: به همین دلیل ما برای اینکه از واکسن داخلی و یا خارجی استفاده کنیم، سلامت مردم برایمان اولویت دارد و می خواهیم با واکسن از بیماری کرونا پیشگیری کنیم، نه آنکه خدای ناکرده مانند برخی از کشورها باشیم که با واکسن هایی که تولید کردند، باعث عوارض بیشتر شده و حتی برخی از مردم این کشورها به جهت تزریق واکسن فوت کردند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشوری مانند آمریکا که روزانه چند هزار تلفات دارد و کشورهایی که نمی توانند مشکلات خودشان را حل کنند، چگونه می خواهند برای کشوری که مورد تحریم ظالمانه آنان قرار گرفته است، اقدامی انجام دهند؟

یوسفی متذکر شد: شاهدیم انسولین که برای بیماران دیابتی استفاده می شود، از سوی آمریکا تحریم شده است و کشورهای آمریکایی هم این تحریم ها را علیه کشومان اعمال می کنند و همچنین بسیاری از داروهای کلیدی و حیاتی مردم تحریم شده است و این سوال پیش می آید که آیا این کشورها با وجود این اقدامات به جمهوری اسلامی ایران واکسن می دهند؟

وی افزود: در اینجا این موضوع مطرح می شود که نکند این کشورها می خواهند ایران را آزمایشگاهی برای شناخت ژن کشورهای دیگر و همچنین ضربه زدن به ایران مانند اتفاق خون های آلوده قرار دهند؟

وی ادامه داد: الان مردم نگران هستند و این نگرانی‌شان کاملا به حق است و نمی خواهند ایران تبدیل به آزمایشگاه کشورهایی شود که حتی با سلامت مردم و تحریم دارو باعث مشکلات زیادی برای کشورمان شده اند.

یوسفی گفت: ما نباید در این زمینه نسبت به کشورهای غربی خوش باور باشیم و از طرف دیگر به جهت آنکه سلامتی مردم برای ما مهم است، اگر کشوری همه شرایط را در ساخت واکسن طی کرد، می توانیم از واکسن آنان هم استفاده کنیم.

وی بیان کرد: البته در این زمینه نباید عجولانه رفتار کرد و متأسفانه دیدیم که برخی افراد بیشتر از آن کشورها عجله داشتند، به گونه ای که آن کشورها هنوز تست بالینی را انجام نداده بودند اما عده ای در داخل با عجله می خواستند این واکسن ها در کشور ما باشد.

کد خبر: ۷۳٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha