۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
توسعه صنایع تبدیلی خرما در استان بوشهر/ ظرفیت سردخانه‌ها ۴ برابر شد
مدیر صنایع تبدیلی استان بوشهر:

توسعه صنایع تبدیلی خرما در استان بوشهر/ ظرفیت سردخانه‌ها ۴ برابر شد

بوشهر- قلی‌پور، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از توسعه صنایع تبدیلی خرما در استان خبر داد و گفت: ظرفیت سردخانه‌های استان بوشهر طی هشت سال اخیر چهار برابر شده است.

مصطفی قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در دهه فجر امسال چند طرح و پروژه مهم در حوزه صنایع تبدیلی، سردخانه، بسته‌بندی و دیگر صنایع مربوط به کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر افتتاح شده است.

وی با اشاره به افتتاح سردخانه ۵۰۰ تنی و فراوری خرما خاطرنشان کرد: سردخانه نگهداری دو هزار تنی و طرح نوسازی و بازسازی بوجاری بذر در تنگ ارم و کارخانه فراوری خرما و سردخانه نگهداری زیر صفر ۵۰۰ تنی در روستای شاهیجانی از جمله طرح‌های افتتاح‌شده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: با افتتاح این واحدها ظرفیت سردخانه‌های استان در زمینه نگهداری محصول خرما به ۶۵ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت کل سردخانه‌های استان بوشهر به ۱۱۴ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است، تصریح کرد: شاهد رشد چهار برابری ظرفیت سردخانه‌های استان بوشهر از ابتدای سال ۹۲ تا کنون هستیم.

قلی‌پور ادامه داد: توسعه سردخانه‌ها کمک بسیار خوبی در زمینه تنظیم بازار قیمت خرما و حفظ کیفیت محصول و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی داشته است.

وی افزود: در سنوات گذشته که کمبود سردخانه نگهداری داشتیم و همزمان هم با رکود بازار مواجه بودیم، تعاون روستایی برای جلوگیری از ضرر باغداران اقدام به خرید توافقی می‌کرد که بار مالی برای دولت داشته و کشاورزان هم از لحاظ قیمت رضایت نداشتند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: با توسعه سردخانه‌ها مشکلات کاهش کیفیت محصول و قیمت، رفع شده و باغداران در زمان نیاز بازار اقدام به فروش محصول می‌کنند.

کد خبر: ۷۳٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha