۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
دستیابی ایران به فناوری ساخت ماشین آلات صنعتی باکیفیت
مدیرگروه ماشین آلات صنعتی در وزارت صمت خبر داد

دستیابی ایران به فناوری ساخت ماشین آلات صنعتی باکیفیت

هادوی، مدیرگروه ماشین آلات صنعتی در وزارت صمت بیان کرد: ما از نظر تولید ماشین آلات و تجهیزات در داخل به سطوح کیفیتی بسیار خوبی دست پیدا کرده ایم.

به گزارش بازار، محمدمهدی هادوی، رئیس مرکز ساخت داخل ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت، با اشاره به دستاوردهای کشورمان در حوزه تولید گفت: هدف گذاری های ما در حوزه تولید و جهش فناوری نشان می دهد که ما هنوز به آن افق نرسیدیم اما مسیر، مسیر مطلوبی است.

او افزود: ما طبق پیش بینی ها در افق ۱۴۰۴ باید در منطقه اول باشیم اما کشورهای رقیب هم بیکار ننشسته و با سرمایه گذاری های زیاد به سرعت در حال پیشرفت هستند، ضمن اینکه ما با بحران تحریم ها و فشارهای سیاسی هم درگیریم و لذا باید متمرکز تر فعالیت کرده و در حوزه دیپلماسی نیز قوی تر عمل کنیم.

هادوی با اشاره به رتبه هفتم ایران در حوزه علم و فناوری در جهان گفت: به عنوان مثال ما در حوزه نوآوری رتبه ۷۰ را به خود اختصاص دادیم و در منطقه نیز جزو کشورهای پیشرو هستیم.

رئیس مرکز ساخت داخل ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت در رابطه با تسهیلات مالی و بانکی به تولیدکنندگان گفت: منابع ارزی کشور در اختیار صندوق توسعه ملی قرار گرفته تا نیازهای ارزی پروژه های بزرگ و تولیدکنندگان داخلی تأمین شود.

در ادامه، خدیجه یزدانی فر مدیرگروه ماشین آلات صنعتی در وزارت صمت گفت: در حال حاضر مهم ترین نیاز شرکتها برای پاسخگویی به صنایع داخلی کشور، وجود سرمایه های ثابت، ماشین آلات و ماشین ابزارها، تأمین مالی در زمینه تسهیلات سرمایه در گردش و رفع تعهدات ارزی است.

او درباره نوع حمایت وزارت صمت از سازندگان بخش ماشین سازی گفت: ما با تعیین مکانیزم و ایجاد محدودیت برای واردات ماشین آلات و تجهیزات خارجی، بازار را به سمتی هدایت می کنیم که نیاز تولیدکننده داخلی از طریق ماشین سازان داخلی تأمین شود.

یزدانی فر اضافه کرد: ما با سیستم های بانکی برای جذب تسهیلات رایزنی می کنیم و علاوه براین، صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی ریاست جمهوری نیز امکانات مالی را در قالب تسهیلات در اختیار برخی سازندگان ما قرار می دهند.

مدیرگروه ماشین آلات صنعتی در وزارت صمت در رابطه با تفاوت کیفیت ماشین آلات ایرانی با خارجی گفت: عمده ماشین آلاتی که با رقم های پایین تر وارد کشور می شوند به ترتیب از کشور چین، کشورهای همجوار و کشورهای اروپایی است اما از نظر تولید ماشین آلات و تجهیزات در داخل نیز به سطح کیفیتی بسیار خوبی دست پیدا کرده ایم.

کد خبر: ۷۳٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha