۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
نسخه بین المللی «شیائومی Mi ۱۱» به بازار عرضه شد + تصاویر

نسخه بین المللی «شیائومی Mi ۱۱» به بازار عرضه شد + تصاویر

شیائومی بدنبال نسخه انحصاری «شیائومی می ۱۱ »برای بازارهای چین ، نسخه هول پانچ این مدل را برای بازارهای غیر چینی رونمایی کرد. مدل غیر چینی از کانفیگ مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی برخوردار نیست.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: در هفته ای که گذشت؛ شیائومی  طی یک مراسم رسمی از گوشی می ۱۱ در بازارهای بین المللی (غیر از چین) رونمایی کرد؛ نمونه بین المللی این مدل دارای اختلافات بسیار عمده با مدل اولیه چینی است. لازم به ذکر است، نمونه اولیه شیائومی می ۱۱ چندین ماه پیش دریک مراسم آنلاین رونمایی شد و مورد اقبال بسیاری از کاربران قرار گرفت. شیائومی مدل بین المللی را با نام  Special Edition روانه بازارهای جهانی کرد.

گفتنی است، مدل غیر چینی می ۱۱ از کانفیگ مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی برخوردار نیست  و فقط از کانفیگ ۸گیگابایت حافظه‌ی رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می گیرد؛ همچنین، نبود شارژر اصلی در جعبه همراه، اختلاف مابین دو مدل را دو چندان کرده است؛ کاربران برای شارژ گوشی های خود می توانند از شارژرهای ۵۵ واتی و یا ۶۵ واتی استفاده کنند.

مهم ترین وجه تشابه بین مدل چینی و غیر چینی، بهره گیری از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام است که در نوع خود بی بدیل می باشد. Qualcomm Snapdragon ۸۸۸  پنج نانون متری، نتنها  دارای قدرت و سرعت عملکردی چند برابری در مقایسه با تراشه های موجود در بازار است، بلکه مصرف انرژی پایین تری دارد؛ از دیگر ویژگی های این تراشه می توان به قابلیت بالای پردازش تصویر، امکان ضبط ویدیوی HDR با نور دهی‌های مختلف، پردازش چندین فریم  و پشتیبانی از رزولوشن بالا برای فیلم‌برداری، اشاره کرد.

ناگفته نماند، پردازنده مرکزی شیاومی می ۱۱ هشت هسته ای (یک هسته‌ی ۲.۸۴ گیگاهرتز (Kryo ۶۸۰ Prime (Cortex-X۱، سه هسته‌ی ۲.۴۲ گیگاهرتز Kryo ۶۸۰ Gold و چهار هسته‌ی ۱.۸۰ گیگاهرتز Kryo ۶۸۰ Silver) می باشد که با یک پردازنده گرافیکی Adreno ۶۶۰ همراهی می شود و  از به وسیله  باتری ۴، ۶۰۰ میلی‌ آمپری لیتیومی  با فناوری شارژ سیمی ۵۵ وات و فناوری شارژ بی‌سیم ۵۰ وات پشتیبانی می‌ شوند.

نوع طراحی نمایشگر باعث می‌شود گوشی نازک‌تر و سبک‌تر به نظر برسد، در این نوع طراحی لبه‌ها به سمت داخل خم شده‌اند، از این‌ رو، تا جای ممکن وزن گوشی در کف دست کاربر توزیع می‌شود و راحت‌تر می‌توان آن را در دست گرفت و خسته نشد.شیائومی می ۱۱ دارای ابعاد ۹ × ۷۴.۸ × ۶۲.۵ میلی‌متر است که با قاب پشتی شیشه ای ۱۹۶ گرم وزن دارد و با قاب چرمی، وزنی برابر با ۱۹۴ گرم خواهد داشت. فریم آلومینیومی این مدل با شیشه جلویی گوریلا گلس ویکتس و شیشه پشت گوریلا گلس مجهز شده است و یک طراحی کاملا آینده نگرانه را به وجود آورده اند. صفحه‌ نمایش ۱۰ بیت ۶٫۸۱ اینچی AMOLED مجهز استف وضوح صفحه‌ نمایش پرچم‌دار جدید چینی‌ها +QHD است و محتوای بصری را با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نمایش می‌دهد.

دوربین اصلی شیائومی می ۱۱ به حسگر ۱۰۸ مگا پیکسلی و لنزی با دیافراگم f/۱.۹، دوربین دوم به حسگر ۱۳ مگا پیکسلی و لنز فوق عریض f/۲.۴ دارد و دوربین سوم به حسگر ۵ مگا پیکسلی f/۲.۴ برای ثبت تصویر ماکرو مجهز است؛ لنز اولتراواید نیز از مشخصه تثبیت‌کننده تصویر نوری تصویر OIS برخوردارست. دوربین جلو ۲۰ مگا پیکسل بوده و از حالت پانوراما با زاویه دید گسترده هم پشتیبانی می‌کند. با حرکت دادن موقعیت گوشی و گرفتن سه عکس، می‌توان یک عکس پانوراما بزرگ با زاویه دید گسترده گرفت  و  فیلم‌ها را با کیفیت ۸k و با سرعت ۲۴ یا ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کرد .

همچنین، پرچمدار شیائومی دارای قابلیت فلش دوگانه، پانوراما،   HDR، حسگر اثر انگشت  (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌ سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما می باشد و از بلوتوث ۵، Wi-Fi ۸۰۲.۱۱، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌ اسپات  نیز پشتیبانی می کند.

کانفیگ پایه‌ی گوشی می ۱۱ با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به قیمت ۷۴۹ یورو و کانفیگ دیگر با همین میزان حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به قیمت ۷۹۹ یورو عرضه می‌شود. پیش‌فروش گوشی می ۱۱ شیائومی از ۲۶ فوریه‌ی ۲۰۲۱ (۸ اسفند ۱۳۹۹) و عرضه‌ی آن از مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰) آغاز می‌شود.

کد خبر: ۷۳٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha