۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
استفاده از فناوری نو در توسعه بخش کشاورزی| علوم گیاهی و مقابله با چالش تغییر اقلیم و امنیت غذایی
اینوویشن بررسی کرد:

استفاده از فناوری نو در توسعه بخش کشاورزی| علوم گیاهی و مقابله با چالش تغییر اقلیم و امنیت غذایی

توسعه وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپادها) در سالهای اخیر حرکت چشمگیری در کشاورزی ژاپن داشته است.

بازار؛ گروه بین الملل: در آوریل ۲۰۱۷، دانشگاه تسوکوبا مرکز تحقیقات نوآوری گیاهان Tsukuba-Plant (T-PIRC) را راه اندازی کرد. این مرکز برای پرداختن به موضوعات جهانی مواد غذایی و انرژی پایدار و با هدف تحقیق و توسعه در زمینه تغییرات آب و هوایی، امنیت غذایی و امنیت زیست محیطی و تسریع روند برنامه های صنعتی با همکاری بخش خصوصی و بین المللی تاسیس شد.

پروفسور «کازئو واتانیب» توضیح می دهد: برای توسعه بیشتر بیوتکنولوژی گیاهی؛ ما همچنان به تلاش خود برای ایجاد یک پایگاه جهانی مهم برای تحقیق و توسعه در زمینه بیوتکنولوژی گیاهی و استفاده مجدد از منابع زیستی و کاربردهای صنعتی آن ادامه خواهیم داد.

تغییر اقلیم و امنیت غذایی

ما سه شاخه اصلی امکانات در این مرکز داریم:

۱. مرکز تحقیقات ژن: این مرکز بذرهایی را تحقیق می کند که منجر به توسعه گیاهان بسیار کاربردی و با ارزش افزوده می شود.

۲. مزرعه بخش تحقیقات هوشمند و پایدار کشاورزی: این امر تحقیق در مورد توسعه، تولید و توزیع محصولات کشاورزی را با استفاده از آخرین فن آوری برای تحقق اهداف کشاورزی پایدار ارتقا می دهد.

۳. منطقه صنعتی برای همکاری بخش خصوصی و دانشگاهی در زمینه تحقیق و توسعه کاربردی: این همکاری با شرکای بخش خصوصی و دولتی داخلی و بین المللی در زمینه تحقیق و توسعه کار می کند. این امر نوآوری را از علوم گیاهی و کشاورزی به مصارف صنعتی می برد.

به طور کلی، ماموریت ما ارائه راه حل هایی است به منظور کاهش تغییرات آب و هوایی و مشکلات امنیت غذایی تا از نظر نحوه ارتباط این مسائل به علوم گیاهی کمک کند و هدف ما دستیابی به این اهداف است:

۱. توسعه فناوری جهت دستیابی به اصلاحات ژنتیکی کارآمدتر گیاهان از طریق استفاده از بیوتکنولوژی، به ویژه روش های اصلاح ژنتیکی؛

۲. مهندسی ژنتیک به ویژه اصلاح ژنتیکی، همانطور که برای محصولاتی مانند گوجه فرنگی، خربزه، بادمجان و سیب زمینی اعمال می شود. درختانی مانند اوکالیپتوس و صنوبر نیز هدف تحقیق قرار می گیرند؛

۳. ارزیابی ریسک و مدیریت تحقیقات نظارتی بر روی محصولات مهندسی شده در این زمینه؛

۴. تولید متابولیستهای با ارزش مانند پروتئین و آنتی بادی در گیاهان با استفاده از سیستم تحول گیاه؛

۵. ایجاد منابع زیستی اختصاصی برای گوجه فرنگی؛

۶. توسعه مدل های قانونی تحت قوانین بین المللی برای انجام ماموریت های جمع آوری منابع ژنتیکی طبیعی؛

۷. توسعه محیط برای پذیرش سیستم نوآورانه تولید که جوامع پیر و اهداف توسعه پایدار سازمان ملل را مورد توجه قرار می دهد؛

۸. ادامه رویکرد چند رشته ای که ما در تلاش های اخیر خود به کار گرفته ایم و شاهد آن هستیم که حوزه هایی مانند هوش مصنوعی، رباتیک و انفورماتیک داده های بزرگ در ایجاد سیستم با بخش خصوصی در مقیاس جهانی ادغام می شوند.

پروژه ساخت ماشین های هوشمند و سنسور میدان

با توجه به استفاده زیاد از سموم دفع آفات و همچنین اهمیت به حداقل رساندن مصرف آنها - یک پروژه نوآوری استراتژیک به دانشگاه تسوکوبا اختصاص داده شده است. هدف این پروژه استفاده از سیستم بینایی ماشین در یک باغ است که گلابی و سیب ژاپنی تولید می کند و در آنجا سیگنال های GPS به دلیل سایبان و نرده های اطراف باغ قطع می شود.

توسعه وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپادها) در سالهای اخیر حرکت چشمگیری در کشاورزی ژاپن داشته است. از سنسورهای حرارتی و چند طیفی اغلب برای به دست آوردن اطلاعات در مدت زمان کوتاه استفاده می شود که می تواند برای درک بهتر تنش آبی و شرایط رشد گیاهان مورد استفاده قرار گیرد.

بنابراین طرح تحقیق جدید با هدف توسعه یک سمپاش هوشمند پهپادی ساخته شده است که از تجزیه و تحلیل تصویر در مراحل مختلف رشد باغ استفاده خواهد کرد. این واحدها می توانند از راه دور فعال شوند و پیمایش براساس نشانه های طبیعی مانند تنه درختان انجام می شود که با استفاده از دوربین های سه بعدی و LIDAR تعیین می شوند.

استفاده از فن آوری های پیشرفته - از جمله اصلاح ژنتیکی، متابولومیک، و ترکیبی از هوش مصنوعی، رباتیک و سیستم های داده های بزرگ - پیشرفت قابل توجهی را در تحقیق و توسعه در این زمینه امکان پذیر می کند. این فن آوری ها راهی برای تقلید و مدیریت سیستم های تولید در یک محیط مصنوعی فراهم می کنند. علاوه بر این، تحقیقات به دانش در مورد ارزیابی ریسک، فناوری مدیریت ریسک و حقوق مالکیت معنوی مربوط به منابع ژنتیکی گیاه کمک می کند.

تیم تحقیقاتی ما چندین برنامه هیجان انگیز و جاه طلبانه برای آینده دارد از جمله کشت برخی از گیاهان تراریخته با ژن اصلاح شده به منظور کمک به مقاومت جهانی در برابر تغییرات آب و هوایی. این تحقیق چشمگیر ممکن است به مقابله با مهمترین چالشهای اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی که امروز جهان با آن روبرو است، کمک کند.

مرکز تحقیقات نوآوری گیاهان با هدف توسعه نسل بعدی گیاهان با عملکرد و ارزش بالا و همچنین فن آوری نسل بعدی برای تولید چنین گیاهانی، تلاش مضاعف می کند. برای دستیابی به این اهداف، مرکز همکاری بین صنعت، دولت و دانشگاه را برای به اشتراک گذاشتن و تمرکز دانش به منظور انجام یک تحقیق و توسعه بی وقفه در جهت سازگاری اجتماعی ارتقا می دهد. بنابراین ما خواهان مشارکت گسترده در سراسر جهان هستیم.

کد خبر: ۷۳٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha