۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
بودجه راه و شهرسازی خراسان جنوبی به ۵۴۰ میلیارد تومان افزایش می یابد
وزیر راه و شهرسازی:

بودجه راه و شهرسازی خراسان جنوبی به ۵۴۰ میلیارد تومان افزایش می یابد

بیرجند- اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: اعتبارات مربوط به حوزه راه و شهرسازی خراسان جنوبی از ۱۳۰ میلیارد تومان در سال‌ جاری به ۵۴۰ میلیارد تومان در سال آینده خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی  بعد از ظهر سه‌شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر باند دوم راه‌های خراسان جنوبی با اشاره به خدمات انقلاب در حوزه راه و شهرسازی بیان کرد: طول بزرگراه‌های کشور تا پایان دولت دوازدهم به ۲۰ هزار کیلومتر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه طی عمر با برکت انقلاب توجه ویژه ای به مناطق محروم شده است، افزود: بودجه خراسان جنوبی در سه سال گذشته چهار برابر افزایش یافته است.

اسلامی با اشاره به افتتاح ۹۰ کیلومتر بزرگراه طی روز گذشته در خراسان جنوبی، اظهار کرد: ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه در کشور دهه فجر سال جاری به بهره برداری رسیده که ۲۰ درصد آن مربوط به خراسان جنوبی بوده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: اعتبارات مربوط به حوزه راه و شهرسازی خراسان جنوبی از ۱۳۰ میلیارد تومان در سال‌های اخیر به ۵۴۰ میلیارد تومان در سال آینده خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۱۲ پایانه در این دولت ساخته شده است، افزود: همچنین بیست و پنجمین پایانه مرزی در مرز ایران و پاکستان افتتاح شده است.

اسلامی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، مجوز استفاده بورس از منابع مردم اخذ شده بنابراین به پروژه راه آهن به عنوان یک پروژه اولویت‌دار رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه با موافقت مقام معظم رهبری پروژه راه آهن چابهار به زاهدان شتاب گرفته است، اظهار کرد: طی سال آینده چابهار به ریل متصل می‌شود و زاهدان- بیرجند هم جزو برنامه‌های در اولویت است.

کلنگ آغاز عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر پروژه بزرگراهی در پایانه مرزی ماهیرود  به زمین زده شد.

 این ۵۴ کیلومتر که در قالب دو پروژه واقع در شهرستان های سربیشه و طبس اجرا می شود، شامل ۲۷ کیلومتر باند دوم در محور درح- ماهیرود و ۲۷ کیلومتر تکمیل قطعه ششم محور دیهوک - راور است.

کد خبر: ۷۳٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha