۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
آموزش و پرورش نباید از افزایش ۵۰ درصدی حقوق مستثنی باشد
میرزاده مطرح کرد:

آموزش و پرورش نباید از افزایش ۵۰ درصدی حقوق مستثنی باشد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر قرار است کارمندان کشور مشمول دریافت افزایش ۵۰ درصدی حقوق باشند باید این افزایش حقوق شامل حال کارکنان آموزش و پرورش هم باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدحمایت میرزاده در مورد برگشت بودجه به کمیسیون تلفیق گفت: تنها بودجه آموزش و پرورش به کمیسیون تلفیق بازگردانده نشده بلکه کل بودجه سال ۹۹ به کمیسیون تلفیق برگشت داده شده تا مورد بررسی و نکات و پیشنهادات آن مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در مورد افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارمندان افزود: افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارمندان مربوط به مباحث بودجه کشور نیست، این افزایش ۵۰ درصدی حقوق تا حدودی خلاف اصل سوم قانون و خلاف ماده ۳ برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است که موضوعاتی همچون تبعیض و عدالت اجتماعی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر افزایش ۵۰ درصدی حقوق مشمول کارکنان دولتی شود و آموزش و پرورش مستثنی از این دریافتی باشد، ظلم بزرگی در حق قشر فرهنگی جامعه است، در شرایط کنونی آموزش و پرورش شرایط مناسبی ندارد اگر قرار است شرایط رفاهی در نظر گرفته شود باید مشمول کارکنان آموزش و پرورش هم باشد.

نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: وزارتخانه آموزش و پرورش نسبت به دستگاه‌های دولتی در شرایط مناسب رفاهی خوبی قرار ندارد از طرفی تمام مزایای رفاهی که برای کارکنان دولتی در طول یکسال در نظر گرفته می‌شود شامل حال فرهنگیان و کارکنان آموزش وپرورش نمی‌شود.

رتبه‌بندی معلمان جدا از افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان است

میرزاده تأکیدکرد: در شرایط کنونی بحث رتبه‌بندی معلمان درست یا غلط اجرایی شده مبحثی جدا را می‌طلبد، موضوع رتبه‌بندی جدا از افزایش ۵۰ درصدی  حقوق کارکنان است، اگر قرار است کارمندان کشور مشمول دریافت افزایش ۵۰ درصدی حقوق باشند باید این افزایش حقوق شامل حال ۱۰۰ درصد کارکنان آموزش و پرورش باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در اولین جلسه شروع مجلس بدون شک پیگیر افزایش ۵۰ درصدی حقوق هستیم و باز هم تاکید می‌کنیم رتبه بندی معلمان ارتباطی به افزایش ۵۰ درصدی حقوق نخواهد داشت و باید مشمول حال فرهنگیان آموزش و پرورش باشد.

کد خبر: ۷٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha