۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
رشد ۴۳ درصدی پوشش‌های صادرات در ۱۰ ماهه امسال
صندوق ضمانت صادرات ایران اعلام کرد

رشد ۴۳ درصدی پوشش‌های صادرات در ۱۰ ماهه امسال

صندوق ضمانت صادرات ایران در ۱۰ ماهه امسال، ۳.۰۶ میلیارد دلار پوشش‌های صادراتی ارائه نمود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۴۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار به نقل از صندوق ضمانت صادرات ایران، حجم ۳.۰۶ میلیارد دلاری پوشش‌های صادراتی در دوره ۱۰ ماهه سال جاری در حالی ارائه شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲.۶۴۵ میلیارد دلار بوده است.

همچنین میزان صدور انواع بیمه‌نامه‌های اعتبار صادراتی نیز در ۱۰ ماهه امسال ۲ میلیون و ۵۷۵ هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد رشد داشته است.

ضریب پوشش صادرات (سهم پوشش صندوق از صادرات غیرنفتی) نیز از ۶.۴ درصد در سال گذشته به ۱۰ درصد در سال جاری رسیده و این درحالی است که متوسط این ضریب در موسسات همتای صندوق در کشورهای توسعه یافته ۲ درصد و در ترکیه به عنوان رقیب صادراتی، ۷ درصد است.

بر اساس این گزارش، میزان پوشش‌های صندوق در طول ماه‌های آذر تا بهمن امسال، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد قابل قبولی داشته و حجم کلی پوشش‌های صندوق از طریق صدور بیمه‌نامه و ضمانت نامه اعتباری ۳۰ درصد رشد داشته است.

صندوق ضمانت صادرات ایران به عنوان تنها موسسه بیمه اعتبار صادراتی در شرایطی که تحریم، مشکلات پرشماری را در روابط بانکی و بیمه‌ای ایجاد کرده و بیماری کرونا هم تاثیر نامطلوبی بر روابط تجاری کشور با بازارهای خارجی گذاشته، با طراحی محصولات جایگزین تلاش کرده خلاء بانک‌های ایرانی و تجارت خارجی را تا حد قابل توجهی رفع نماید.

کد خبر: ۷۳٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha