۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
قیمت سهام در پایین‌ترین حد| نباید شرایط مطلوب فعلی را از دست داد
مدیرعامل نوآوران امین:

قیمت سهام در پایین‌ترین حد| نباید شرایط مطلوب فعلی را از دست داد

نوروزی، مدیرعامل نوآوران امین معتقد است که تصمیمات جدید سازمان بورس مقدمه‌ای برای از بین بردن تدریجی محدودیت‌ها در بازار سرمایه است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، علی نوروزی در خصوص دامنه نوسان نامتقارن گفت: با توجه به اینکه قیمت‌ها این روزها به پایین‌ترین حد خود رسیدند، بازار باید با یک شوک مقطعی برای مقاومت در برابر نوسانگیران نشان می‌داد، بنابراین تصمیم شورای عالی بورس درباره دامنه نوسان نامتقارن در شرایط فعلی خوب و به جا است.

وی افزود: در یک مقطع کوتاه برای اینکه جلوی ارزان فروشی برخی سهامداران گرفته شود چنین ابزاری نیاز بازار بود، چرا که حداقل باعث می‌شود ضرر کمتری متحمل شوند. از طرفی اگر این دامنه نوسان نامتقارن همراه با ورود نقدینگی جدید یا برگشت پول‌هایی که در زمان ریزش از بازار خارج شدند باشد کمک شایانی به بورس می‌شود.

این تحلیلگر بازار سرمایه اظهار کرد: به طور کلی بهترین روش این است که بعد از آرام شدن جو روانی بازار، به صورت میان مدت و کوتاه مدت محدودیت‌ها از جمله دامنه نوسان و حجم مبنا برداشته شود.

مدیر عامل نوآوران امین با تاکید بر اینکه این ابزارها یک جو روانی دارند، گفت: نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد این است که افراد تصمیم ساز خواهان برگشت ثبات و آرامش به بازار هستند، بنابراین از ابزارهایی کمک می‌گیرند که در راستای ایجاد محدودیت هم نیست، ممکن است از میان تصمیماتشان برخی تصمیمات نابه جا هم باشد، اما واقعیت این است که مدیریت جدید به دنبال تغییر مثبت در بازار سرمایه است.

این تحلیلگر بازار سرمایه بیان کرد: قیمت سهم‌ها به حدی رسیده که در ارزنده‌ترین حالت ممکن است، در اکثر سهم‌ها P/E آن‌ها بین ۷ تا ۸ و در برخی از سهم‌ها حتی P/E فوروارد بین ۳ تا ۵ است، بنابراین قیمت‌ها بسیار خوب است و نباید چنین شرایط مطلوبی را از دست داد.
وی خاطر نشان کرد: چنانچه نرخ بهره بانکی هم مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته و کاهش یابد، قطعا بازار سرمایه بهترین بازار در کشور خواهد بود.

کد خبر: ۷۳٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha