۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
پیش‌بینی توزیع ۴۰۰ جعبه نوغان طی سال آینده در همدان/ دولت به سرمایه گذاران یارانه می دهد
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی همدان در گفتگو با بازار مطرح کرد:

پیش‌بینی توزیع ۴۰۰ جعبه نوغان طی سال آینده در همدان/ دولت به سرمایه گذاران یارانه می دهد

همدان - قراگوزلو، مدیر امور طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی استان همدان گفت: توزیع ۴۰۰ جعبه نوغان در استان همدان برای سال آینده پیش‌بینی شده است.

علیرضا قراگوزلو در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در ترویج برخی رشته‌های شغلی در شاخه کشاورزی باید به سبک دیگری ورود پیدا کنیم، اظهارکرد: در زمینه پرورش بوقلمون در کنار پیگیری پرورش صنعتی یکسری پتانسیل‌ها در استان همدان وجود دارد که در صورت استفاده نکردن از آنها اسراف کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه روستاهای نزدیک شهر از دام خالی شده‌اند، ادامه داد: با این وجود شرایط برای پرورش بوقلمون در این روستاها به صورت مشاغل خانگی فراهم شده است.

مدیر امور طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی استان همدان افزود: افرادی که در بافت روستایی امکان اخذ پرورش بوقلمون دارند، می‌توانند به این موضوع ورود پیدا کرده و در صورت تمایل به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه فضای در دسترس افرادی که مایل به پرورش بوقلمون هستند مورد ارزایابی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: بعد از تایید فضای پرورش بوقلمون افراد در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

قراگوزلو تاکید کرد: افرادی که پرورش بوقلمون در محیط روستایی را انجام می‌دهند به جز فضا نیاز به سرمایه دیگری نخواهند داشت چراکه سرمایه گذار جذب شده است.

امسال ۴۰۰ جعبه نوغان در استان همدان توزیع شد
وی در ادامه به نوغانداری اشاره کرد و با بیان اینکه امسال ۴۰۰ جعبه نوغان در استان همدان توزیع شد، افزود: پیش‌بینی شده بود امسال ۵۰۰ جعبه نوغان توزیع شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم ۱۰۰ جعبه جذب کنیم.

مدیر امور طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه گفتگو با بیان اینکه برای سال آینده توزیع ۴۰۰ جعبه نوغان پیش‌بینی شده است، ادامه داد: دو جعبه نوغانی که دولت به صورت یارانه در اختیار نوغاندار می‌گذارد، در صورت تامین برگ توت هفت میلیون تومان در مدت ۴۵ روز درآمد خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قیمت یک جعبه نوغان ۵۰۰ هزار تومان است که دولت با یارانه به قیمت هفت هزار و ۵۰۰ تومان واگذار می‌کند، اضافه کرد: بانوان روستایی می‌توانند نوغانداری را در کنار خانه داری انجام دهند.

قراگوزلو در ادامه به اهمیت بخش دام و طیور در آینده اشاره کرد و با اشاره به اینکه در استان همدان طی ۱۰ ماه گذشته ۲۱ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده است، بیان کرد: از ابتدای سال بیش از ۷۵ درصد نهاده مرغ گوشتی استان همدان تامین شده است.

مدیر امور طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی استان همدان در بخش پایانی این گفتگو با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذاری در استان همدان وجود دارد که ۷۰ درصد نهاده آن ها تامین شده است، ادامه داد: در استان همدان ۳۰۰ هزار قطعه مرغ مادروجود دارد که ۸۰ درصد نهاده آن ها تامین شده است.

کد خبر: ۷۳٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha