۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
۲۳۰ روستای قزوین اینترنت ندارد
سرپرست اداره کل ارتباطات و فنآوری اطلاعات قزوین:

۲۳۰ روستای قزوین اینترنت ندارد

قزوین- سرپرست  اداره کل ارتباطات و فنآوری اطلاعات قزوین گفت: ۲۳۰ روستا و ۱۲۰ مدرسه در استان فاقد اینترنت هستند.

مرتضی شهامی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارداشت: در قزوین ۱۳۰ هزار پورت اینترنت ثابت داریم که پهنای باند مصرفی استان ۵۳ گیگابایت بر ثانیه است که در پیک تا ۷۰ گیگ هم رسیده ایم.

وی بیان کرد: در استان قزوین ۸۳۷ روستای دارای سکنه است که ۶۹۸ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد و ۲۲ درصد روستاها دارای تلفن سیمی و ۶۳ درصدی تلفن بی سیم است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قزوین یادآور شد: پوشش همراه اول در روستاها ۸۶ درصد و ایرانسل ۶۶ درصد است و در مجموع ۹۳ درصد روستاها حداقل یک اپراتور در آنها فعال هستند.

شهامی گفت: ۵۸ کیلومتر فیبر نوری در استان تحویل شده و با تامین زیرساخت ۲۰۰ گیگ ظرفیت انتقال افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: بیش از ۸۹۷ میلیارد تومان پروژه ارتباطی در استان قزوین آماده افتتاح شده و در حال حاضر در شاخص ها در رتبه ۲۹ قرار داریم.

 شهامی اظهار داشت: در استان قزوین ۲۳۰ روستا بالای ۲۰ خانوار فاقد شبکه اینترنت و ۳۰۳ روستا بدون اینترنت موبایلی است که باید ۱۵ سایت همراه اول و ۱۴۶ سایت ایرانسل ارتقا پیدا کند.

وی گفت: نبود توسعه کابلی، کمبود پورت، کم بودن پهنای باند، سیگنال و مودم های وب، پوشش ناقص و ضعیف بودن باتری های سایت ها و نبود پوشش در روستاهای اقماری از مهمترین چالش های ارتباطی استان قزوین است.

۱۲۰ مدرسه در استان قزوین به اینترنت متصل نیست
سرپرست اداره کل ارتباطات و فنآوری اطلاعات قزوین گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۱۷ مدرسه به شبکه اینترنت متصل شده اند و ۱۰ درصد معادل ۱۲۰ مدرسه هنوز به این شبکه متصل نیستند که در برنامه ریزی ها برای تحت پوشش قرار دادن آنها اقدام خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: در استان قزوین به اجرای ۳۰۰ کیلومتر شبه فیبر نوری نیاز است که تاکنون ۱۰۰ کیلومتر آن انجام شده است.

شهامی اضافه کرد: در حال حاضر به ایجاد ۱۸۰ سایت جدید برای پوشش کامل اینترنت و تلفن همراه نیازمندیم که ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: سفر وزیر برای ما دستاوردهای زیادی خواهد داشت که در اولین گام با دستور وی و ابلاغ اجرای ۱۸۳کیلومتر فیبر نوری در منطقه الموت این مشکل در این منطقه برطرف خواهد شد.   

کد خبر: ۷۳٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha