۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
استفاده از ضایعات غذایی برای رشد گیاهان| تقویت باکتری‌های سالم
اینوویشن بررسی کرد

استفاده از ضایعات غذایی برای رشد گیاهان| تقویت باکتری‌های سالم

ضایعات مواد غذایی تخمیر شده می توانند باکتری های سالم گیاه را تقویت کرده و رشد محصولات را افزایش دهند.

بازار؛ گروه بین الملل: دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا ایالات متحده آمریکا کشف کرده اند که ضایعات مواد غذایی تخمیر شده می توانند باعث تقویت باکتری هایی شوند که رشد محصولات را افزایش می دهند و باعث مقاومت بیشتر گیاهان در برابر عوامل بیماری زا می شوند.

همه می دانند که زباله های غذایی تهدیدی جدی برای کره زمین است. در ایالات متحده آمریکا، حدود ۵۰٪ از کل مواد غذایی دور ریخته می شود. بیشتر این زباله ها بازیافت نمی شوند، اما در عوض بیش از ۲۰٪ از حجم زباله های آمریکا را اشغال می کنند.

برای کمک به مبارزه با این مسائل، تیم تحقیقاتی دانشگاه کالیفرنیا به دنبال استفاده از ضایعات مواد غذایی بود. آنها محصولات جانبی حاصل از دو نوع ضایعات مواد غذایی تخمیر شده را مورد بررسی قرار دادند که به راحتی در جنوب کالیفرنیا در دسترس است: ماش آبجو که از تولید آبجو به دست می آید و مواد زائد مواد غذایی مخلوط که توسط فروشگاه های مواد غذایی کنار گذاشته می شوند.

در این تحقیق هر دو نوع زباله توسط River Road Research تخمیر شده و سپس به سیستم آبیاری گیاهان و مرکبات در یک گلخانه اضافه شدند. طی ۲۴ ساعت، میانگین جمعیت باکتریهای مفید در این گلخانه دو یا سه برابر بیشتر از گیاهانی بود که تیمارهای درمانی دریافت نکردند و این روند هر زمان که محققان روشهای درمانی را اضافه می کردند، ادامه داشت.

سپس «سامانتا یینگ»، دانشمند زیست محیطی UCR عناصر غذایی مانند کربن و نیتروژن در خاک محصولات زراعی تحت درمان را مورد مطالعه قرار داد. تجزیه و تحلیل وی افزایش میزان کربن را پس از هر بار تصفیه مواد زائد نشان داد که نشان می دهد باکتریهای مفید از کربن موجود برای تکثیر استفاده می کنند.

میکروبیولوژیست UCR «دبورا پالیاچیا» که رهبر این تحقیق نیز است توضیح داد که این یافته در رشد باکتری ها و روی خود محصولات تأثیر دارد. وی افزود: اگر محصولات جانبی زباله بتوانند نسبت کربن به نیتروژن در محصولات را بهبود بخشند، می توانیم از این اطلاعات برای بهینه سازی سیستم های تولید استفاده کنیم.

یکی دیگر از یافته های قابل توجه این است که نه ماش آبجو و نه مواد زائد مواد غذایی مخلوط برای سالمونلا یا سایر باکتری های بیماری زا عملکرد مثبت نداشتند و آنها هیچ عنصر مضری را به محصولات غذایی وارد نمی کنند.

نتایج این مقاله نشان می دهد استفاده از این دو نوع مواد جانبی ضایعات مواد غذایی در کشاورزی مفید است و می تواند مکمل استفاده از مواد افزودنی شیمیایی مصنوعی توسط کشاورزان باشد و در بعضی موارد استفاده از این مواد افزودنی را به طور کلی تسکین می دهد. از این رو محصولات به نوبه خود ارزان می شوند.

پاگالیاچیا و یینگ اخیرا تلاش برای انجام آزمایش های مشابه با استفاده از محصولات جانبی پوسته بادام و گردو برای افزایش محصولات و رشد آنها آغاز کرده اند.

کد خبر: ۷۳٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha