۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه راه و شهرسازی در دهه فجر افتتاح شد
وزیر راه و شهرسازی:

۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه راه و شهرسازی در دهه فجر افتتاح شد

بیرجند- وزیر راه و شهرسازی گفت: علی‌رغم شرایط سخت کرونا و تحریم ها، در دهه فجر امسال بیش از ۵۰۰ پروژه در حوزه راه و شهرسازی با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان در سطح کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی دوشنبه شب در مراسم افتتاح ۹۰ کیلومتر از باند دوم راه های خراسان جنوبی که در کیلومتر ۱۴۰ محور دیهوک- راور در طبس برگزار شد، بیان کرد: علی‌رغم شرایط سخت کرونا و تحریم اما طی دهه فجر امسال بیش از ۵۰۰ پروژه در حوزه راه و شهرسازی با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان در سطح کشور افتتاح شد.

وی افتتاح ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه در کشور را از مهم ترین پروژه های افتتاح شده دهه فجر اعلام کرد و افزود:  ۲۰ درصد از این پروژه یعنی ۹۰ کیلومتر در خراسان جنوبی قرار دارد.

اسلامی ادامه داد: در دهه فجر امسال هم ۸۰ درصد از مجموع سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی خراسان جنوبی دوبانده شده و یا در حال دوبانده‌سازی است.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم هشت هزار کیلومتر بزرگراه در کشور احداث شده است، اظهار کرد: سالانه هزار کیلومتر به بزرگراه‌های کشور افزوده شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حجم بار جابه‌جا شده در کشور طی سال گذشته حدود ۴۷۰ میلیون تن بوده است، گفت: حجم بار جابه‌جا شده در سال جاری تا ۲۰ بهمن، بیش از ۵۳۰ میلیون تن بوده که نشان دهنده رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته است.

وی با اشاره به خدمات انقلاب در حوزه راه و شهرسازی بیان کرد: ایران تا پیش از انقلاب فقط حدود ۲۰ کیلومتر بزرگراه داشته که در ابتدای دولت یازدهم به ۱۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر رسیده است.

 به گفته وی ۱۰ پروژه مهم وزارت راه و شهرسازی به دلیل انعقاد قرارداد با شرکت خارجی و دریافت فاینانس برای آنها با ایجاد تحریم ها با مشکل مواجه شده است.

کد خبر: ۷۳٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha