۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
۲ گواهی دانش نماد برای محصولات دانش بنیان قزوین صادر شد
مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری قزوین:

۲ گواهی دانش نماد برای محصولات دانش بنیان قزوین صادر شد

قزوین- مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری قزوین گفت: برای اولین بار در استان گواهی انطباق استاندارد برای دو محصول دانش بنیان استان صادر شد.

معصومه نیکونژاد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در پارک علم و فناوری برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و تولید محصولات اقدامات لازم صورت می گیرد تا ایده های خلاقانه و فناورانه بتواند بسرعت وارد مسیر تولید، تجاری سازی و خلق ارزش و ثروت شود.

وی بیان کرد: گاهی اوقات شرکت های دانش بنیان محصولاتی تولید می کنند که مشابهی در بازار ندارد و چون برای اولین بار است که تولید می شود لذا فاقد استاندارد مدون می باشد و تدوین استاندارد برای آنها نیز نیازمند صرف زمان بسیار می باشد و این امر موانع و مشکلاتی در روند تولید و تجاری سازی محصولات ایجاد می کند لذا به منظور ساماندهی استاندارد توسعه بازار محصولات دانش بنیان در چارچوب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر افزایش پوشش استاندارد برای همه محصولات داخلی و حمایت از محصولات دانش بنیان تفاهم نامه ای بین سازمان استاندارد و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری منعقد شده تا کارها روان سازی شود.

نیکونژاد یادآور شد: در این راستا موضوع گواهی دانش نماد می تواند تسهیل گر امور باشد که خوشبختانه برای اولین بار در استان دو شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری قزوین توانسته اند گواهی دانش نماد از سازمان ملی استاندارد برای محصولات خود دریافت کنند و کالای دانش بنیان خود را که برای اولین بار تولید شده با اطمینان روانه بازار کنند و مشتریان آنها نیز با اعتماد کامل از محصولات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: یکی از گواهی های صادر شده مربوط به محصول شرکت فنآوری پیشرفته تصفیه آب پالایش در خصوص ساخت و اجرای تصفیه خانه با استفاده از فناوری اوزون در مقیاس صنعتی «سامانه ازون ژنراتور همراه اکسیژن ساز یکپارچه در مقیاس صنعتی»  است.

مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری قزوین افزود: شرکت دیگر اوژن الکتریک آزما برای محصول ساعت فرمان نجومی است که گواهی انطباق دریافت کرده است.

نیکونژاد اظهار امیدواری کرد با شرایط ایجاد شده در پارک علم و فناوری و مرکز رشد زمینه بروز خلاقیت ها و شکوفایی استعدادها و تولید ثروت از علم و ایده ها با سرعت بیشتری در استان قزوین مهیا شود.

کد خبر: ۷۳٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha