۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
انرژی هسته ای بهانه آمریکا برای فشار اقتصادی به ایران است
رئیس سازمان انرژی اتمی:

انرژی هسته ای بهانه آمریکا برای فشار اقتصادی به ایران است

قزوین- رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آمریکا به خوبی میداند اقتصاد قوی با شرایط موجود ایران میتواند چه تهدیدی برای آنها محسوب شود از این رو به بهانه انرژی هسته ای فشار اقتصادی را به مردم ایران تحمیل کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر صالحی عصر دوشنبه در نشست شورای اداری استان قزوین که با حضور سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع، آیت الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین و جمعی از مسئولین ملی و استانی برگزار شد، اظهار داشت: آمریکا امروز به این باور رسیده است که اگر ایران با همین قدرت علمی و دانش اقتصادی قوی نیز داشته باشد در مقابل هیچ زورگویی سرتعظیم فرو نخواهد آورد از این رو به بهانه های مختلف تلاش میکند تا فشار اقتصادی را بر ملت و دولت ایران تحمیل کند.

وی بیان کرد: مساله هسته ای بهانه ای بیش برای آمریکا نیست و اصلی ترین نگرانی امروز آمریکا این است که ایران به استقلال مالی و قدرت اقتصادی دست پیدا کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تحریم های دائمی، تلاش برای کاهش درآمدهای ایران و تضعیف توانمندی های داخلی همه این مقصود آمریکا را می رساند که هدف اصلی اقتصاد ایران است و در این مسیر نیز از هیچ کاری فروگذار نخواهد کرد.

صالحی افزود: اما در بین این همه تحلیل و برنامه ریزی فراموش کرده است، ایران با دست خالی ۸ سال در مقابل متجاوزین جنگید تا اجازه ندهد تهدید استقلال و آزادی مردم را ندهد و اکنون پیام ما به آنها این است که پنبه ها را از گوش خود بیرون بیاورید و صدای عدالتخواهی و آزادی خواهی ملت ایران را بار دیگر بشنوید.

اقتدار امروز ایران از توانمندی جوانان دانشمند این سرزمین است
هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین نیز در ادامه این جلسه با اشاره به بخشی ازموفقیت های حاصل شده در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور گفت: اگرچه بعد از انقلاب اسلامی با شروع جنگ تحمیلی و پس از آن مشکلات اقتصادی و تحریم های ایجاد شده مسیر رشد در کشور دشوار شد اما متوقف نگردید و به دنیا نشان دادیم که در هر شرایطی پای اعتقادات و ارزش های خود ایستاده ایم.

وی خاطرنشان کرد: همین کشوری که در زمان شروع جنگ تحمیلی ساده ترین و اولیه ترین سلاح های ممکن برای دفاع از خود را نداشت امروز به یکی از بزرگترین ترس های دشمن تبدیل شده است، چرا که میداند ایران امروز دانش هسته ای دارد و اگر بخواهد میتواند یک تنه در مقابل بسیاری از ابرقدرتهای دنیا بایستد.

استاندار قزوین افزود: حیرت دشمنان ما از توانمندی و ظرفیت جوانانمان برهیچ کسی پوشیده نیست و قطعا اگر امروز در عرصه های صنعتی، پزشکی و آموزشی پیشرفت های جدی داریم به این دلیل است که در سایه امنیت و اقتصاد دفاعی کشور ایستاده ایم و فرصت کافی برای رشد و پیشرفت در اختیار جوان ما قرار گرفته است.

جمالی پور عنوان کرد: امروز ایران میتواند پهبادهای دشمن را به راحتی به زمین بنشاند و در ساخت موشک های نقطه زن نیز جزو برترین هاست که همین مسئله نگرانی های زیادی را برای دشمنانمان ایجاد کرده است.

کد خبر: ۷۲٬۹۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha