۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
پرداخت مابه تفاوت افزایش حقوق کارکنان در تیر ماه
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد

پرداخت مابه تفاوت افزایش حقوق کارکنان در تیر ماه

امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با ارائه لایحه بودجه یک تا سه دوازدهم از سوی دولت و تصویب آن در مجلس؛ مابه تفاوت افزایش حقوق کارکنان در تیرماه پرداخت خواهد شد.

به گزارش بازار، احمد امیرآبادی فراهانی اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس در خصوص لایحه بودجه؛ در مرحله اول؛ اگر کمیسیون تلفیق کلیات بودجه را رد کند؛ در این حالت دولت باید در مدت ۱۵ روز لایحه قبلی را اصلاح و دوباره به مجلس ارسال و مجلس آن را بررسی کند.

وی افزود: در مرحله دوم؛ زمانی که صحن علنی و کمیسیون تلفیق کلیات بودجه را تایید کند؛ بررسی جزییات بودجه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: در بخشی نیز ممکن است کمیسیون تلفیق؛ بودجه را تایید و صحن علنی مجلس آن را رد کند؛ در این حالت دولت باید یک لایحه یک دوازدهم، دو دوازدهم و یا سه دوازدهم طبق آیین‌نامه داخلی مجلس ارائه دهد تا مجلس آن را تصویب کند که در فروردین، اردیبهشت و خرداد کشور بدون بودجه نماند و بر اساس آن کشور اداره شود.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: در موضوع بودجه هر فردی برداشت خود را از آیین نامه مجلس دارد؛ اما آنچه ما در هیات رئیسه مجلس بحث کردیم؛ دولت بیشتر از سه دوازدهم نمی‌تواند لایحه بودجه بدهد.

وی درباره اینکه آیا با معاونت پارلمانی دولت گفتگویی جدیدی درباره لایحه بودجه صورت گرفته است یا خیر؟ گفت: با معاونت پارلمانی گفتگو شده است و دولت نیز نظر ما را دارد که باید لایحه یک یا چند دوازدهم در فرصت مناسب ارائه دهد؛ منتظر هستیم ببینیم دولت در این زمینه چه اقدامی خواهد داشت.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود: اگر دولت لایحه یک دوازدهم به مجلس ارائه دهد و بتوانیم آن را تصویب کنیم؛ دولت می‌تواند لایحه جدید بدهد و ایرادات لایحه قبل را رفع کند تا بودجه مناسبی تصویب شود.

وی با تاکید بر اینکه لایحه سه دوازدهم و یا چند دوازدهم به‌عنوان تنخواه دولت به شمار نمی‌رود؛ درباره افزایش حقوق کارکنان دولت گفت: قانون آیین‌نامه می‌گوید با لایحه یک تا سه دوازدهم مانند سال قبل؛ کشور اداره می‌شود؛ یعنی دولت فروردین تا خرداد ۹۹ را طبق لایحه بودجه اداره می‌کند.

عضو هیات رییسه مجلس افزود: در صورت تصویب کلیات و در ادامه جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰؛ اگر افزایش حقوق تصویب شد، افزایش حقوق کارکنان و مابه‌التفاوت آن در تیرماه ۱۴۰۰ پرداخت می‌شود.

کد خبر: ۷۲٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha