۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
طرح توسعه شرکت شیشه همدان تا خردادماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان:

طرح توسعه شرکت شیشه همدان تا خردادماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد

همدان - متین ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: طرح توسعه شرکت شیشه همدان اردیبهشت ماه و یا در نهایت خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

حمیدرضا متین در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شرکت شیشه همدان با فعالیت دو فاز در حوزه تولید جار و بطری و به عنوان یک صنعت پایه برای صنایع مواد غذایی و نوشابه سازی مشغول به فعالیت است و در یک برنامه توسعه محور نیز فاز ۳ این مجموعه در دست اقدام است، گفت: طرح توسعه شرکت شیشه همدان اردیبهشت ماه و یا در نهایت خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه راه اندازی و افتتاح فاز ۳ شرکت شیشه همدان اشتغالزایی به همراه خواهد داشت، افزود: سرمایه گذاری اجرای طرح توسعه شرکت شیشه همدان ۳۳ میلیون یورو ارز بوده که از بانک ملی اخذ و سرمایه گذاری شده است.

۹۴ درصد ماشین آلات وارد شده و در حال نصب است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اضافه کرد: ۹۴ درصد ماشین آلات وارد شده و در حال نصب است و اردیبهشت ماه و یا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ طرح به بهره برداری می‌رسد.

متین به واحدهای تولیدی بزرگی که به چرخه تولید بازگشتند اشاره کرد و با بیان اینکه فولاد جعفری یکی از واحد تولیدی بود که به چرخه تولید بازگشت، اظهار کرد: این واحد تولید خوبی دارد و سرمایه گذاران بخشی از مشکلات را رفع کردند.

وی به پتروشیمی هگمتانه نیز اشاره کرد و با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه بعد ۱۸ سال به بهره برداری رسید، ادامه داد: خوراک فعلی پتروشیمی هگمتانه از پتروشیمی جم و پتروشیمی اروند تامین می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه اکنون مجوز خوراک برای تولید مواد اولیه پتروشیمی هگمتانه اخذ شده و در آینده نزدیک مصوبه آن را از وزیر نفت خواهیم گرفت، افزود: یک پتروشیمی دو برابر بزرگتر در کنار پتروشیمی هگمتانه ایجاد خواهد شد که تاثیر ملی برای همدان دارد.

پتروشیمی هگمتانه نخستین تولید کننده پی. وی.سی پزشکی است که در سال جاری موفق به تولید شده است

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی هگمتانه پی. وی. سی پزشکی تولید می‌کند، تاکید کرد: پتروشیمی هگمتانه نخستین تولید کننده پی. وی.سی پزشکی است که در سال جاری موفق به تولید شده است.

متین در ادامه به پتروشیمی ابن سینا نیز اشاره کرد و با بیان اینکه پتروشیمی ابن سینا از گذشته وجود داشته و سرمایه گذاری آن ۶ هزار میلیارد تومان است، بیان کرد: در حال جذب سرمایه گذار برای پتروشیمی ابن سینا هستیم و امیدواریم پتروشیمی سوم در چند روز آینده قطعی شود.

وی همچنین به صنایع تبدیلی الوند پرداخت و با بیان اینکه این واحد تولیدی سال‌های گذشته تسهیلات دریافت کرد و  با مشکلاتی روبرو شد، اضافه کرد: سرمایه گذاری بدهی این واحد تولیدی را پرداخت کرد و هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام داد.

کد خبر: ۷۲٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha