۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
۳ راه برای بهبود اعتماد به نفس در بازار فارکس
آموزش بورسی؛

۳ راه برای بهبود اعتماد به نفس در بازار فارکس

برای اینکه بتوان در بازار فارکس فعالیت کرد باید علاوه بر آموختن مباحث تکنیکال و بنیادی بر روان خود نیز مسلط باشیم.

بازار؛ گروه بورس: معامله گری در بازارهای مالی مخصوصا فارکس بدون شک یکی از سخت ترین مسیرهای شغلی است که می توان انتخاب کرد. به هر حال، این شامل کار کردن در شرایطی است که در آن پر از عدم قطعیت وجود دارد.

این بدان معنی است که معامله گران برای موفقیت آمیز بودن به احتمالات اعتماد می کنند، که می تواند منجر به نتایج غیر منتظره شود. ممکن است یک روز روی حرکات بازار شنا کنید و روز دیگر غرق در اقیانوس بی رحم آن شوید! به دلیل ماهیت تجارت و تأثیرات آن بر روان انسان، مهم است که از نظر ذهنی قوی باشید و اعتماد به نفس زیادی داشته باشید.

در کلی ترین مفهوم، من معتقدم اعتماد به نفس، توانایی تمرکز ذهن و دوری از الگوهای تفکر منفی مانند اضطراب و ترس، برای عملکرد بهتر لازم است.

توجه داشته باشید که من کلمه "عملکرد"   را تأکید کردم زیرا تمرکز بر موفقیت می تواند یک معامله گر را بیش از حد بلندپرواز یا مغرور کند واحتمالاً منجر به تصمیمات بد معاملاتی شود.

اما با تغییر مداوم بازار و تعداد معاملات ضررده که احتمالا تجربه خواهید کرد، چگونه می توانید اعتماد به نفس خود را حفظ کنید؟

۱. بر روند کار تمرکز کنید
همیشه بخاطر داشته باشید که بازار معمولا قابل پیش بینی نیست. در واقع هیچ راهی مطمئن وجود ندارد که شما بفهمید آیا معامله شما ضررده یا سود ده است. چرا به جای تمرکز روی تشکیل سود و زیان، این همه انرژی را برای اطمینان از پایبندی به استراتژی معاملات خود نمی ریزید؟

شما نباید درباره نتیجه معاملات خود وسواس داشته باشید، بلکه به همه موارد پیروی از قوانین استراتژی فکر کنید. هر بار که پلن خود را دنبال کنید، به خودی خود یک حرکت موفقیت آمیز است.

ممکن است اکنون نتایج را نبینید، اما در طولانی مدت، نظم و انضباط شما به گونه ای است که مرتباً از اشتباهات جلوگیری می کند، که به نوبه خود به اعتماد به نفس و معاملات سودآور تبدیل می شود.

۲. تمرین، تمرین و تمرین بیشتر!
 یک قهرمان بوکس،روزها و هفته ها برای یک مبارزه که حداکثر ۳۶ دقیقه طول می کشد، تمرین می کند.این به این دلیل است که، با آماده سازی، او از طریق احساس اعتماد به نفس، به خود مسلط می شود.

او دقیقاً نمی داند برنامه مبارزه حریفش برای ناک اوت کردن چیست. با این حال، با تمرین مداوم، مهارت های اساسی بوکس، چگونگی حرکت بدن و برنامه مبارزه خود را فرا گرفته تا برای هر مشتی که سر راهش باشد آماده شود.

به عنوان یک معامله گر، کلید اعتماد به نفس و موفقیت این است که هر روز خود را آماده کنید تا از عهده هر سناریویی که بازار برای شما تعیین می کند برآیید.

۳. به رویدادها از جنبه مثبت نگاه کنید
تاکنون از بین همه افراد موفق با اعتماد به نفسی که در زندگی خود ملاقات کرده اید، چند نفر از آنها دائماً نگرش منفی داشته اند؟ قطعا درصد بسیار کمی یا شاید هیچ کدام!

افراد موفق و با اعتماد به نفس تمایل دارند که نگرشی مثبت و خوش بینانه داشته باشند زیرا وقتی روی نکات مثبت تمرکز کنید، تمایل دارید که نتایج مثبتی داشته باشید.بنابراین بجای منفی بافی و گوشه گیرشدن به این فکر کنید چگونه به درستی استراتژی خود را دنبال کنید.همچنین اگر شما یک برنامه معاملاتی و مدیریت سرمایه کاملاً آزمایش شده داشته باشید، قانون میانگین ها در نهایت به نفع شما عمل میکند و شمارا در مرتبه بالاتر خواهد برد.

یکی از راه های تمرین این است که به صورت فعال بر روی اقداماتی که در هر معامله به درستی انجام داده اید تمرکز کنید، به ویژه اگر معامله در خلاف شما باشد.هرچه قدر با آمادگی و مهارت کامل معامله خود را شروع کنید در ادامه باعث می شود تصمیمات درست و معتبرتری بگیرید.

کد خبر: ۷۲٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha