۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
هشدار؛ مقایسه خود با سایر سرمایه گذاران بورس را متوقف کنید!
روانشناسی معامله گری؛

هشدار؛ مقایسه خود با سایر سرمایه گذاران بورس را متوقف کنید!

نحوه اجرای شما هیچ ارتباطی با عملکرد دیگران ندارد. مقایسه فقط باعث ناامیدی شما می شود و شما را از ایجاد مسیر برای سودآوری منحرف می کند.

بازار؛ گروه بورس: نحوه اجرای شما هیچ ارتباطی با عملکرد دیگران ندارد. مقایسه فقط باعث ناامیدی شما می شود و شما را از ایجاد مسیر برای سودآوری منحرف می کند.

به عنوان یک معامله گر، احتمالا متوجه شده اید که هر زمان شروع به مقایسه عملکرد خود با سایر معامله گران موفق فارکس یا بورس ایران کرده اید، عملکرد شما معمولاً بدتر می شود. این حواس پرتی به طور معمول هم برای حساب و هم برای پیشرفت شما منجر به ضرر می شود.

مقایسه خود با بقیه باعث می شود که شما یک قدم از هدف خود عقب نشینی کنید. این مفهوم در زندگی روزمره ما کاربرد زیادی دارد.

به عنوان مثال اگر زمان زیادی را در شبکه های اجتماعی میگذرانید و متوجه میشوید بسیاری قیمت بیت کوین را در کف خریده و یا از فلان سهام سود بسیاری کسب نموده اند ممکن است از این که مانند آنها تصمیم گیری نمی کنید احساس بدی داشته باشید. برای همین همیشه پیشرفت خود را نسبت به گذشته بسنجید.

گفتن این کار بسیار ساده تر از انجام آن است، اما شما نباید اجازه دهید در دنیای مدرن رقابتی میزان عملکرد شما درمقایسه با دیگران، در احساس شما نسبت به ارزش های درونی و حس موفقیت در زندگی تأثیر بگذارد.مقایسه ها برای شما منفعتی ندارد. کار خود را عملی کنید.

شما به تنهایی می توانید مهارت های معامله گری خود را تقویت کنید. آنچه برای دیگران مفید است لزوماً برای شما موثر نیست. شما باید روشی پیدا کنید که به صورت انحصاری با مهارت و شخصیت معامله گری خودتان مطابقت داشته باشد.

افرادی که به کارهای بزرگ دست می یابند مستقل و با شرایط خود فعالیت دارند، برای آنها مهم نیست که دیگران چگونه کار می کنند. آنها اشتیاق درونی و جدول زمانی خاص خود را دنبال می کنند که مقصد بعدی در کدام قله قرار بگیرند.

بنابراین تمام مقایسه هایی که انجام می دهید خودتان را شکنجه خواهید داد و به مرور احساس حسادت را در خود میپرورانید، پس افکار منحرف کننده را از خود دور کنید.برای حفظ انگیزه، به جای بررسی نحوه عملکرد سایر معامله گران، بر بهبود عملکرد گذشته خود تمرکز کنید.شما معمولاً نمی دانید چه عواملی سوابق عملکرد آنها را ایجاد کرده است، بنابراین مقایسه فقط می تواند شما را گمراه کرده و مانع رشد شما شود. آنها هرچه قدر هم خوش شانس باشند، یک جادوگر به اسم بازار، و یک نفس درونی درست جلوی آنها ایستاده که مسیر آن ها را در آینده تعیین می کند.چشمان خود را بر نحوه عملکرد و سوابق شخصی دیگران بپوشانید. منحنی یادگیری هر کس متفاوت است.مسابقه خود را شروع کنید و با سرعت خودتان به پایان برسید.


 

کد خبر: ۷۲٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha