۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
۲۰ قرارداد حق بهره برداری از واحدهای راکد قزوین فسخ شد
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین:

۲۰ قرارداد حق بهره برداری از واحدهای راکد قزوین فسخ شد

قزوین- خانپور، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: در راستای توزیع منابع به واحدهای فعال از ابتدای امسال ۲۰ قرارداد حق بهره برداری از واحدهای راکد شهرک های صنعتی قزوین فسخ شد.

حمید رضا خانپور در گفت و گو با خبرنگار بازار در قزوین اظهار داشت: در راستای فعال سازی قراردادهای راکد مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان با برگزاری چهار جلسه هیئت حل اختلاف و داوری با حضور نماینده سازمان صنایع کوچک ایران برگزار شده در مجموع ۷۶ پرونده قرارداد واگذاری راکد و ناقص تعهدات قراردادی مورد بررسی حقوقی قرار گرفت.

وی با اشاره به مهلت اعطا شده به سرمایه گذاران اظهار داشت:  ۵۶ سرمایه گذار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان که زمان مقرر آنها برای ساخت و اجرای طرح‌های تولیدی خود به پایان رسیده بود، برای اجرای تعهدات قراردادیشان در اراضی واگذار شده مهلت دوباره گرفتند و این سرمایه گذاران با ارائه دلایل خود در عدم اقدام برای اجرا و احداث واحدهای تولیدی مورد نظر، درخواست مهلت دوباره برای اجرای طرح های خود را داشتند.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در ادامه افزود: از ۷۶ پرونده بررسی شده، ۲۰ مورد به فسخ قطعی منجر شده و هشت هکتار از اراضی راکد صنعتی شهرکهای تقاضامحور آزادسازی و خلع ید شده و در راستای جذب سرمایه گذاران دارای اهلیت صنعتی، مجددا به متقاضیان واجد صلاحیت واگذار و یا در مرحله واگذاری می باشد.

خانپور یادآور شد: در صورت عدم اجرای تعهدات از سوی سرمایه گذاران در مهلت تعیین شده، اراضی واگذار شده پس از سیر مراحل قانونی باز پس گرفته شده و قراردادهای منعقد شده آنان با شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین فسخ می شود.

وی با بیان اینکه برای آماده سازی اراضی در شهرک های صنعتی به منظور استقرار واحدهای تولیدی از اعتبارات دولتی هزینه شده است افزود: سرمایه گذارانی که به تعهدات خود برای ساخت و راه اندازی واحدهای تولیدی اقدام نمی کنند، منابع صرف شده در این اراضی را اتلاف می نمایند بنابراین در صورت عدم اجرای تعهدات در مهلت های تعیین شده شامل اقدام برای اخذ مجوز ساخت و ساز و عملیات اجرایی، حق بهره برداری این اراضی از آنها خلع ید شده و به سرمایه گذاران جدید واجد صلاحیت واگذار می شود.

کد خبر: ۷۲٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha