۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
گوشت گوسفندی گران شد| خودداری دامداران از عرضه دام زنده
رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران در گفتگو با «بازار»:

گوشت گوسفندی گران شد| خودداری دامداران از عرضه دام زنده

ملکی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران گفت: عرضه کم دام زنده و گوسفند توسط دامداران، قیمت گوشت را در بازار افزایش داده است.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «علی اصغر ملکی» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به چرایی دلایل افزایش قیمت گوشت گوسفندی در روزهای اخیر در بازار، افزود: دامداران معتقدند که فروش دام زنده با این قیمت ها صرفه اقتصادی ندارد، لذا از فروش آن در بازار خودداری می کنند و این دلیل عمده عرضه کم دام زنده و گوسفند در بازار است.

وی با بیان اینکه هم اکنون قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده در مبدا ۵۵ هزار تومان است، گفت: با احتساب هزینه های حمل و نقل و سود متعارف قصابان، قیمت شقه گوشفندی بدون دنبه بین ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار تومان خواهد بود.

سود متعارف واحدهای صنفی عرضه کننده گوشت گوسفند بین ۱۰ تا ۱۲ درصد است
رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران بیان کرد: سود متعارف واحدهای صنفی عرضه کننده گوشت گوسفند بین ۱۰ تا ۱۲ درصد است و چون گوشت گوسفندی افت زیادی دارد و از نصف هم افت آن بیشتر شده است، به قول معروف گوشت گوسفندها در حال حاضر به زیر (کمتر از ۵۰ درصد) می زند.

ملکی با بیان اینکه هم اکنون قیمت ران گوسفندی در واحدهای صنفی ما بین ۱۴۰ تا ۱۴۵ هزار تومان است، گفت: اگر چربی های آن گرفته شود ممکن است در برخی از مناطق تهران با قیمت نسبتا بیشتری به مشتریان عرضه شود.

هر کیلوگرم گوشت گوسفندی هم اکنون برای هر یک از واحدهای صنفی ما در تهران، ۱۱۵ هزار تومان تمام می شود و اگر افت گوشت و سود متعارفی را در نظر بگیرم قیمت شقه باید بیش از ۱۳۰ هزار تومان باشد

وی گفت: هر کیلوگرم گوشت گوسفندی هم اکنون برای هر یک از واحدهای صنفی ما در تهران، ۱۱۵ هزار تومان تمام می شود و اگر افت گوشت و سود متعارفی را در نظر بگیرم قیمت شقه باید بیش از ۱۳۰ هزار تومان باشد.

این مقام مسئول در اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران بیان کرد: هم اکنون بازار عرضه گوشت در رکود به سر می برد، اگر بازار رونق داشت، قیمت ها بیشتر از این می شد، زیرا در حال حاضر به علت افزایش قیمت گوشت، نبود مشتری بازار را کساد کرده است.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران یادآور شد: با این حال همواره به علت پرداخت حقوق کارکنان و کارمندان در روزهای پایانی هر ماه، تقاضا برای خرید گوشت در اوایل ماه در بازار افزایش می یابد.

ملکی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص قاچاق دام زنده به برخی از کشورهای همسایه اظهار داشت: هرچند که قیمت دام زنده در برخی از کشورهای همسایه بیش از دو برابر کشور است، اما با تلاش مرزبانان غیور کشور قاچاق دام زنده بسیار اندک شده است.

وی تاکید کرد: ما کمبود دام زنده در کشور نداریم، ولی چون عرضه آن برای کشتار کم شده لذا قیمت ها افزایش یافته است و با این شرایط که به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم قیمت ها کاهشی نخواهد بود، چون که بره نو سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

تا پایان سال جاری و روزهای پایانی سال و شب عید، ما مجبور هستیم از داشته ها و دام های زنده باقی مانده امسال استفاده کنیم تا سال آینده بره نو وارد بازار شود

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران اظهار داشت: تا پایان سال جاری و روزهای پایانی سال و شب عید، ما مجبور هستیم از داشته ها و دام های زنده باقی مانده امسال استفاده کنیم تا سال آینده بره نو وارد بازار شود.

به طور متوسط روزانه حدودا ۱۴ هزار گوسفند به کشتارگاه های تهران برای کشتار تحویل می شوند
ملکی در خصوص تعداد کشتار دام زنده در کشتارگاه ها و میزان مورد نیاز مصرف گوشت کوسفندی در تهران گفت: برآوردهای ما نشان می دهد که به طور متوسط روزانه حدودا ۱۴ هزار گوسفند به کشتارگاه های تهران برای کشتار تحویل می شوند.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر تعداد واحدهای صنفی عرضه کننده گوشت گوسفندی در تهران افزود: هم اکنون تعداد واحدهای صنفی عرضه کننده گوشت گوسفندی دارای پروانه کسب در تهران حدودا ۷۵۰ واحد صنفی است که ممکن است تعدادی در حال تشکیل پرونده برای دریافت پروانه کسب باشند.

این مقام مسئول در اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران اظهار داشت: در حالی بازار عرضه گوشت در رکود به سر می برد که تعدادی از واحدهای عرضه کننده گوشت گوسفندی و یا گاوی در تهران فاقد پروانه کسب هستند.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران با بیان اینکه ما همواره با صادرات دام زنده به کشورهای همسایه نیز مخالف هستیم، تاکید کرد: در این شرایط اقتصادی صادرات دام زنده به کشورهای همسایه قیمت گوشت قرمز را در کشور بسیار افزایش خواهد داد.  

کد خبر: ۷۲٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha