۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
راه آهن اینچه برون- شاهرود به جای برقی کردن مسیر گرگان- گرمسار در حال بررسی است
معاون استاندار گلستان:

راه آهن اینچه برون- شاهرود به جای برقی کردن مسیر گرگان- گرمسار در حال بررسی است

گرگان- معاون اقتصادی استاندار گلستان گفت: اجرای راه آهن اینچه برون- گنبد- شاهرود به جای برقی کردن راه آهن گرگان- اینچه برون- گرمسار پیشنهاد شده و این موضوع در مسیر بررسی و تصویب است.

ابراهیم کریمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اجرای راه آهن اینچه برون- گنبدکاووس- شاهرود مورد تائید استانداری، اتاق بازرگانی و سایر دستگاه‌های اجرایی استان است و این موضوع به عنوان مطالبه استان در سطح ملی مطرح شده است.

وی افزود: تاکنون دو یا سه جلسه در وزارت راه و شهرسازی در این خصوص تشکیل شده و  پیشنهاد و مطالبه استان مورد توجه قرار گرفته است.

معاون اقتصادی استاندار گلستان ادامه داد: اجرای این مسیر ریلی در مرحله تصویب و بررسی است و در صورت تصویب مسیر قبلی (راه آهن گرگان- اینچه برون- گرمسار) منتفی می‌شود.

وی به مزایای اجرای خط ریلی پیشنهادی اشاره و اضافه کرد: مسافت راه آهن اینچه برون- گنبدکاووس- شاهرود کوتاه تر و مقرون به صرفه تر است ظرفیت صادرات و نقل و انتقال بیشتری نسبت به مسیر قبلی دارد.

کریمی توضیح داد: راه آهن گرگان- اینچه برون- گرمسار دارای محدودیت‌های فنی است و به دلیل تونل‌های موجود در مسیر، هر باری با هر ظرفیتی را تحمل نمی کند.

معاون استاندار گلستان خاطرنشان کرد: هزینه اجرای مسیر ریلی جدید بسیار کم هزینه‌تر نسبت به برقی کردن مسیر گرگان- اینچه برون- گرمسار است و بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده هزینه اجرای مسیر جدید را تقبل کند.

کد خبر: ۷٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha